Bezprzewodowe rozwiązania dla przedsiębiorstw

Bezprzewodowe rozwiązania dla przedsiębiorstw

W globalnej branży dystrybucji, której wartość szacuje się na 2,9 biliona dolarów, stopniowo zacierają się różnice między rolami producenta, dystrybutora, hurtownika i detalisty. Powody są oczywiste: coraz większa konkurencja, postępująca globalizacja oraz rosnące

– Wszyscy uczestnicy łańcucha dostaw stoją w obliczu malejących marż, krótszych cykli życia produktów oraz rosnących oczekiwań klientów. Aby prosperować w takich warunkach, trzeba przyspieszyć funkcjonowanie firmy, ale bez poświęcania jakości ani poziomu obsługi klienta. W takiej sytuacji niezbędne są mobilne rozwiązania korporacyjne – twierdzi Paweł Anduła, Territory Account Manager w polskim biurze Motorola Enterprise Mobility business (EMb).

Bez podwójnego przetwarzania

Rozwiązania mobilne zapobiegają marnotrawieniu czasu. Wyobraźmy sobie firmę, gdzie wszystkie wewnętrzne procedury są powiązane z aplikacją, której można używać wyłącznie w komputerze stacjonarnym. Pracownicy muszą korzystać z papieru, aby przekazywać informacje (na przykład zlecone zadania) lub gromadzić dane w ramach procesów biznesowych. Dokumentowy obieg informacji wymaga ręcznego zapisywania danych oraz późniejszego wprowadzania ich do komputera.
– To „podwójne przetwarzanie” prowadzi do nieefektywnego wykorzystania czasu, wysokich kosztów pracy oraz większego prawdopodobieństwa popełnienia błędu – podsumowuje Paweł Anduła, który od lat zajmuje się zagadnieniami mobilności korporacyjnej w sektorze transportowo-logistycznym.

Papierowe formularze do kosza

Tymczasem mobilność przenosi moc obliczeniową ze stacjonarnego peceta do komputera przenośnego, który zawsze jest pod ręką. Pracownicy mogą sprawdzać i gromadzić dane na bieżąco, w miejscu, w którym wykonują swoje zadania. Procesy ręczne zostają zastąpione przetwarzaniem informacji w czasie rzeczywistym. Zamiast przydzielać zadania na papierze, można natychmiast przekazywać elektroniczne zlecenia za pośrednictwem zautomatyzowanych systemów biznesowych. Pracownicy mogą bezpośrednio wprowadzać je do systemów biznesowych – rozwiązanie takie pozwala wyeliminować gromadzenie danych na papierowych formularzach, które później trzeba przenieść do komputera.
Możliwość integracji informacji pochodzących z różnych źródeł umożliwia przedsiębiorstwom zmaksymalizowanie wartości istniejących systemów biznesowych.

–  Szybkie skanowanie kodów kreskowych na paletach pozwala automatycznie potwierdzić zgodność dostawy z zamówieniem, a następnie sprawdzić system zamówień, aby ustalić, czy dostawę należy umieścić w magazynie, czy też natychmiast wysłać dalej – podaje przykład Paweł Anduła z Motorola Enterprise Mobility business.

 

Wydajność w górę

Mobilność skraca procesy biznesowe i zwiększa wydajność pracy na wszystkich etapach łańcucha dostaw: podczas zarządzania towarami w magazynie, transportu, odbioru i dostawy przesyłek. Ponadto, możliwość automatycznego gromadzenia danych za pomocą skanowania kodów kreskowych, RFID i innych technologii eliminuje liczne błędy, które wkradają się do wypisywanych ręcznie formularzy. W rezultacie firmy prowadzą płynną działalność operacyjną oraz radykalnie poprawiają jakość obsługi klientów. Natychmiastowy transfer informacji do centralnych systemów, które mogą je optymalnie wykorzystać, rozciąga zalety mobilności na całą organizację, a także poza nią, na inne obszary łańcucha dostaw.
Na kluczowych etapach

Magazyn
Magazyn jest osią działalności dla producentów i dystrybutorów — czyli centralnym składem, przez który przechodzi wszystko od surowców do produktów, które oczekują na wysyłkę do centrum dystrybucji, detalisty albo końcowego odbiorcy. Rozwiązania mobilne można zastosować we wszystkich kluczowych procesach magazynowych.
Transport
Transport to dziedzina sama w sobie bardzo mobilna — kierowcy spędzają na drodze niemal 100 procent czasu, więc ścisła kontrola nad pojazdami i kierowcami jest trudnym wyzwaniem. Dodatkowym problemem jest konieczność gromadzenia dużej ilości danych w celu spełnienia przepisów rządowych, co przekłada się na liczne formularze i inne papierowe dokumenty. Rozwiązania mobilne pozwalają bezpośrednio połączyć systemy biznesowe z  wszystkimi osobami i aktywami związanymi z transportem, bez względu na to, gdzie się znajdują – eliminuje to „papierkową robotę” i usprawnia zarządzanie.

Plac załadunkowy

Plac załadunkowy jest podstawą codziennego ruchu towarów, ponieważ służy jako tymczasowy skład przychodzących zapasów oraz ostatni etap przetwarzania zamówień dla wszystkich wysyłek.
Automatyzacja osiągnięta dzięki mobilności zmniejsza liczbę błędów i zwiększa przepustowość placu załadunkowego. Przedsiębiorstwo uzyskuje dokładniejsze dane, które pozwalają znacznie zwiększyć wydajność transportu zapasów i towarów przez cały łańcuch dostaw.

Czas na mobilność

Mobilność może pomóc w rozwiązaniu najtrudniejszych problemów współczesnego łańcucha dostaw, takich jak malejące marże, krótsze cykle życia produktów oraz rosnące wymagania klientów. Przez przeniesienie mocy obliczeniowej z biurka do miejsca, w którym wykonywana jest praca, przedsiębiorstwa mogą zapewnić pracownikom narzędzia niezbędne do wyeliminowania traconego czasu oraz błędów z procesów biznesowych w całym łańcuchu dostaw.

Zaoszczędzony czas pozwala tej samej liczbie pracowników wykonywać więcej zadań, zautomatyzowane narzędzia do przechwytywania danych (na przykład skanowania kodów kreskowych albo odczytywania etykiet RFID) ograniczają pomyłki związane z ręcznym wypełnianiem formularzy, a ściślejsza współpraca w całym łańcuchu dostaw przyspiesza działalność biznesową. Rezultatem jest usprawnienie łańcucha dostaw, zwiększenie jakości, ograniczenie kosztów działalności oraz poprawa poziomu obsługi i satysfakcji klienta – wszystko to przekłada się na znaczną przewagę konkurencyjną.

Poleć ten artykuł:

Polecamy