IVECO Stralis X-Way

IVECO Stralis X-Way

Na rynku pojawił się nowy Stralis X-WAY firmy IVECO, dedykowany do przewozów specjalistycznych, głównie w branży budowlanej i sektorze usług komunalnych. Pojazdy z tej serii łączą możliwości jazdy szosowej ze zdolnością do jazdy w terenie.Konstrukcja pojazdu ze względu na...

Konstrukcja pojazdu ze względu na modułowe podejście pozwala na zaoferowanie firmom transportowym licznych wersji oraz dostosowywanie ich do specyficznych potrzeb klientów. IVECO zaoferowało rozbudowaną opcję konfiguracji obejmującą wersje 2 i 4 osiowe, a także 8×4 tridem, podwozia oraz ciągniki, wiele wersji silnikowych, różne skrzynie biegów i przystawki odbioru mocy (w tym PTO montowaną między silnikiem a skrzynią biegów, przenoszącą do 2450 Nm momentu obrotowego). Trzy silniki (Cursor 9, Cursor 11 stanowiący nowość w wersjach 6×4 i 8×4 oraz Cursor 13) i trzy skrzynie biegów (manualna, automatyczna Allison oraz zautomatyzowana ZF Hi-Tronix z 12 lub 16-przełożeniami) oferują szerokie spektrum możliwości.

Niskie koszty użytkowania

Modułowe podejście dotyczy także kabin. Do wyboru: krótka kabina AD z niskim dachem, kabina sypialna AT z niskim lub średnim dachem oraz kabina sypialna AS Hi Way zaprojektowana specjalnie pod kątem wygody kierowcy pracującego na długich trasach. Model Stralis X Way jest oferowany w trzech konfiguracjach wysokości zawieszenia dopasowanych do różnych potrzeb klientów — uzależnionych od tego, czy samochód będzie eksploatowany głównie na szosie czy w terenie.

Konfiguracja On, przewidziana głównie do jazdy szosowej, gdzie liczy się jak najlepsza widoczność i wygodny dostęp do kabiny, teraz występuje także w wersjach wieloosiowych. Konfiguracja Off z pełną homologacją terenową zapewnia osiągi i mobilność poza utwardzonymi drogami. On+ to konfiguracja pośrednia, przeznaczona dla klientów oczekujących najkorzystniejszego połączenia charakterystyki szosowej i terenowej.

Ciężarówka zatem sprawdzi się w wielu różnych zastosowaniach – od lekkiej wywrotki do betonomieszarki. Stralis X-Way wyróżnia się niskim całkowitym kosztem użytkowania. Technologie obniżania zużycia paliwa obniżają spalanie o 11,2 procent, co potwierdziła TÜV SÜD — jedna z czołowych światowych organizacji świadczących usługi w zakresie certyfikacji rozwiązań technicznych. Gruntownie przeprojektowany zespół napędowy oferuje lepsze parametry pod względem osiągów i zużycia paliwa. Opatentowany układ oczyszczania spalin HI-SCR pozwala ograniczyć emisję tlenków azotu o 97 procent, zmniejszając przy tym koszty przeglądów.

Wersja Super Loader

Wersja Super Loader charakteryzuje się niską masą samego pojazdu gotowego do jazdy, wynoszącą 8845 kg w teście przeprowadzonym przez UTAC. Według informacji producenta to najwyższa ładowność w tym segmencie, większa o 355 kilogramów w porównaniu z innymi modelami z tej kategorii certyfikowanymi przez UTAC. Ma to przewoźnikom przynieść niemałe korzyści finansowe sięgające nawet do 23 500 euro rocznie.

Zautomatyzowana przekładnia Hi-Tronix jest dostępna w wersji 12 i 16-biegowej. Architektura elektryczna i elektroniczna Hi Mux umożliwia wprowadzenie szeregu funkcji obniżających zużycie paliwo i poprawiających bezpieczeństwo. Należy do nich system Hi-Cruise, w którym zintegrowano funkcje wspomagające prowadzenie pojazdu, takie jak Eco-Roll oraz przewidujące sterowanie zmianą biegów i tempomatem.

Poleć ten artykuł:

Polecamy