Sposoby cięcia kosztów

Sposoby cięcia kosztów

Kolejna jesienna konferencja dwumiesięcznika „Truck&Business Polska” jak zawsze odbywała się pod hasłem „Zadbaj o pieniądze Twojej firmy”. Tym razem największa liczba prelekcji była poświęcona zasadom elektronicznego poboru myta. Ten sposób naliczania opłat ma zostać wprowadzony

Zaczęliśmy od przedstawienia naszego najmłodszego dziecka – portalu społecznościowego logistyków – Log24.pl. Również przedstawiciele branży transportowej znajdą tutaj wiele ciekawych informacji i podpowiedzi, jak prowadzić przewozowy biznes.

Obniżanie kosztów
Następnie przeszliśmy do wydatków firm transportowych. Wyniki najnowszych badań średnich kosztów kilometra transportu drogowego ładunków przedstawił znany w środowisku przewoźników profesor Zdzisław Kordel, wykładowca Uniwersytetu Gdańskiego i pracownik Instytutu Transportu Samochodowego. Podstawowy wniosek z badania brzmi: im większy przewoźnik tym większe ma zarobki w przeliczeniu na jeden pojazd.
Bieżącą sytuację oraz krótkoterminowe perspektywy rozwoju rynku samochodów ciężarowych w Polsce zaprezentowała Alicja Syc z firmy TruckStore. Natomiast Tomasz Ogrodowski z Punch Telematix przybliżył przewoźnikom jak optymalnie zarządzać flotą ciężarową z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi telematycznych.
Z dużym zainteresowaniem spotkała się prelekcja mecenasa Łukasza Chwalczuka, właściciela Kancelarii Prawnej Iuridica z Krakowa. Opowiedział on o sposobach unikania kosztów okołotransportowych. Jak to robić? Żelazna zasada brzmi – należy dokładnie analizować treść zleceń, aby uniknąć niekorzystnych dla siebie klauzul.
Ciekawy aspekt efektywizacji działalności przewozowej, z którego mało kto zdaje sobie sprawę, przedstawił Tomasz Tubielewicz z firmy Bank Serwis. Chodzi o zarządzanie czasem.

Pytania o myto
Sławomir Jeneralski, znany niegdyś z telewizji, a na konferencji reprezentujący Zrzeszenie Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce, obnażył niedorzeczność kampanii „Tiry na tory”, prowadzonej za publiczne pieniądze w środkach masowego przekazu. Zaproponował więc równie absurdalne – w naszych warunkach – hasło: „Pociągi na tiry”.
Blok dwóch prelekcji pod wspólnym tytułem „Druga noga firmy transportowej” spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. Postanowiliśmy bowiem wzbogacić konferencje T&BP o wystąpienia oparte na zasadzie „przewoźnicy doradzają przewoźnikom”. Pomysł na wspólny temat dwóch prelekcji wziął się z wielu rozmów stoczonych z przewoźnikami, z których wielu wskazywało na to, że kryzys pomogło im przetrwać to, iż transport nie jest jedyną ich działalnością. Tadeusz Grzelak z bydgoskiego Maktronik opowiedział, jak w trudnych czasach pomógł mu prowadzony przez niego serwis i dilerstwo marki Iveco, a Artur Judkowiak z CLJ Judkowiak opowiedział o wejściu jego przedsiębiorstwa w dziedzinę logistyki.
Najwięcej jednak emocji i dyskusji wzbudził blok tematyczny poświęcony planowanemu wprowadzeniu w Polsce elektronicznego systemu poboru opłat drogowych. Mówił o tym zarówno poseł Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury, jak i Tadeusz Wilk z ZMPD. Z kolei o wpływie wprowadzenia elektronicznego myta na funkcjonowanie niemieckich przewoźników opowiedział mecenas Christoph Grzimek z Berlina, a jaki to miało wpływ na pracę transportowców austriackich, czeskich i słowackich opowiedziała mecenas Anna Dylewska.

Poleć ten artykuł:

Polecamy