Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

System RedPrairie w formie licencji usługowej w Thyssen Krupp
  •   

10 lutego 2011   Tomasz Dragan
System RedPrairie w formie licencji usługowej w Thyssen Krupp Grupa Thyssen prowadzi swoje zakłady zarówno w Europie, jak i w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej. W ostatnich latach zadecydowano o intensywnej rozbudowie zakładów w USA i stworzeniu zupełnie nowych ciągów technologicznych do produkcji najwyższej jakości stali.
 

 W przemyśle ciężkim zliczanie i rejestrowanie ruchów towarów bywa utrudnione ze względu na ogromne gabaryty dostaw, czy wysyłek. W amerykańskich zakładach musiano jednak opracować sposób na usprawnienie procesów logistycznych ze względu na fakt ścisłej współpracy z innymi zakładami z Grupy znajdującymi się w Niemczech i w Brazylii. Ciągła wymiana komponentów oraz wyrobów gotowych pomiędzy zakładami wymagała ich ścisłego ewidencjonowania.  Dodatkowo w trakcie rozwoju zakładów w USA część komponentów pochodzących z fabryk zagranicznych była wykorzystywana bezpośrednio w procesie budowlanym, a nie w dalszych procesach produkcyjnych. Fakt ten musiał być również odnotowywany w systemie.

RedPrairie w doskonały sposób spełniło nasze oczekiwania dostarczając perfekcyjny system w technologii SAAS.

Potrzeby:

  • system magazynowy do kontroli przebiegu procesów magazynowych w czasie rzeczywistym

  • udoskonalenie procesu przyjęcia towarów

  • system otwarty na rozwój

  • łatwość wdrożenia w formie serwisu internetowego

Rezultaty:

  • efektywna kontrola stanów magazynowych

  • obsługa ogromnej ilości transakcji w trybie on-line

  • krótki czas wdrożenia

  • duża intuicyjność obsługi systemu

Grupa biznesowa Thyssen Group jest światowym liderem produkcji stali wysokogatunkowej. W przeciwieństwie do swoich głównych konkurentów nawet w dobie kryzysu grupa przeznaczyła znaczne środki finansowe na ulepszenie nie tylko własnych produktów, ale również własnych procesów biznesowych.

Specyficzne otoczenie:

Grupa Thyssen prowadzi swoje zakłady zarówno w Europie, jak i w Ameryce Południowej i Ameryce Północnej. W ostatnich latach zadecydowane o intensywnej rozbudowie zakładów w USA i stworzeniu zupełnie nowych ciągów technologicznych do produkcji najwyższej jakości stali.

W przemyśle ciężkim zliczanie i rejterowanie ruchów towarów bywa utrudnione ze względu na ogromne gabaryty dostaw, czy wysyłek. W amerykańskich zakładach musiano jednak opracować sposób na usprawnienie procesów logistycznych ze względu na fakt ścisłej współpracy z innymi zakładami z Grupy znajdującymi się w Niemczech i w Brazylii. Ciągła wymiana komponentów oraz wyrobów gotowych pomiędzy zakładami wymagała ich ścisłego ewidencjonowania. Dodatkowo w trakcie rozwoju zakładów w USA część komponentów pochodzących z fabryk zagranicznych była wykorzystywana bezpośrednio w procesie budowlanym, a nie w dalszych procesach produkcyjnych. Fakt ten musiał być również odnotowywany w systemie.

System „na żądanie”

System WMS dla branży stalowej spełni swoją funkcję tylko w przypadku jego modyfikacji do specyficznych potrzeb wynikających z odmiennego od standardowego procesu logistyki i magazynowania wyrobów stalowych. Równie ważnym jest elementem systemu WMS dla przemysłu stalowego jest możliwość jego obsługi przez wielu użytkowników niezależnie od lokalizacji.

Wykorzystanie systemu WMS jako usługi (tryb Software as a Service)pozwala nie tylko na szybkie dostosowanie funkcjonalności do potrzeb Klienta, ale również uniezależnia stronę korzystającą z oprogramowania od cennych i pracochłonnych usług wdrożeniowych. System dostarczany w opisywanej architekturze pozwala na wykorzystanie internetu jako platformy dostępu do informacji zawartych w systemie WMS oraz ich łatwą integrację z innymi systemami Odbiorcy.

„Poszukując rozwiązania WMS skupiliśmy się na dwóch podstawowych kryteriach: dynamice działania i dużej konfigurowalności”- wyjaśnia Specjalista do spraw Logistyki Thyssen Krupp. „Rozwiązanie RedPrairie zagwarantowało właściwą kombinację funkcjonalności oraz adaptowalności”.

Rozwiązanie RedPrairie oferowane jako usługa jest kompletnym, w pełni funkcjonalnym systemem WMS zapewniającym kontrolę bieżących stanów magazynowych w istniejącej, specyficznej organizacji. „Możemy tworzyć, edytować zmieniać różnorakie pola funkcjonalne systemu, dostosowując jego ergonomię do specyficznych potrzeb różnorodnych użytkowników. Wykorzystujemy system w celu potwierdzania, identyfikacji i kontroli stanów magazynowych, dostaw otrzymywanych i wysyłanych. System pomaga nam również we właściwym rozliczaniu stali, która jest wykorzystywana wewnętrznie, w celach konstrukcyjnych”.

Pełna gotowość systemu w ciągu kilku dni:

Dla wielu przedsiębiorstw ograniczenie związane z długim czasem implementacji tradycyjnego systemu WMS staje się przeszkodą uniemożliwiającą jego wdrożenie. Standardowe wdrożenie zajmuje nawet kilka miesięcy co jest równoznaczne ze znacznym wykorzystaniem cennych nakładów. Również wszelkie zmiany systemu, jego dostosowania do nowych warunków biznesowych, zwiększają koszty bieżącej obsługi sfery IT przedsiębiorstwa.

„Wdrożenie rozwiązania WMS bazującego na filozofii SaaS zajęło tylko pięć dni roboczych. W tym czasie nie tylko implementowaliśmy rozwiązanie, ale również testowaliśmy mapowanie procesów”- wyjaśnia Specjalista do spraw Logistyki Thyssen Krupp. „Elastyczność rozwiązania pozwoliła na jego łatwą konfigurację, w pełni odpowiadającą naszym oczekiwaniom biznesowym. Co ważniejsze wszelkie nasze uwagi dotyczące rozwoju systemu były uwzględniane w kolejnych, nowych wydaniach udostępnianych naszej firmie w ramach opłat abonamentowych”.

Szybkie wdrożenie systemu pozwoliło na jego pełne wykorzystanie w czasie zaledwie kilku dni od podpisania umowy. W chwili obecnej Thyssen Krupp realizuje przy jego pomocy około 30 000 transakcji dziennie.

Wysoki poziom wsparcia Klienta:

Wdrożenie systemu było koordynowane przez pracowników RedPrairie zwanych CEM (Customer Experience Manager), posiadających nie tylko wiedzę na temat funcjonowania systemy, ale również ogormne doświadczenie praktyczne z zakresu praktyki Supply Chain. To właśnie oni udzielali Klientowi wszelkich wskazówek niezbędnych w procesie implementacji oraz szkoleń. W przeciwieństwie do produktów konkurencyjnych, RedPrairie zapewnia nie tylko dostęp do systemu, ale również dostęp do praktycznej wiedzy z zakresy logistyki i magazynowania, zachęcają swoich Klientów do stosowania najlepszych światowych praktyk w tym właśnie obszarze.

Jak stwierdzają pracownicy Thyssen Krupp:

„Wsparcie systemu RepPrairie podczas jego użytkowania jest naprawdę doskonałe. Program szkoleń z jego obsługi sprawia, że wdrożenie nowych pracowników do pracy z systemem WMS jest błyskawiczne. W przypadku zaistnienia problemów z operacyjną obsługą naszego WMS'a możemy liczyć na szybką i skuteczną pomoc naszych CEM. Niewątpliwym plusem wykorzystania systemu jako usługi jest również dostęp do nowych wydań systemu, instalowanych w sposób automatyczny, bez konieczności angażowania pracowników IT”.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.