Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Szybko jak… w centrum dystrybucji Avon
  •   

3 lipca   Kinga Wiśniewska
Szybko jak… w centrum dystrybucji Avon W fabryce Avon Operations Polska rocznie wytwarzanych jest niemal pół miliarda kosmetyków. Wraz z rosnącą od 20 lat w Garwolinie produkcją rozrastało się także centrum dystrybucyjne Avon Distribution Polska. Jego roczna przepustowość to blisko 190 mln spakowanych produktów oraz 5,3 mln wysłanych kartonów z kosmetykami rocznie, które dystrybuowane są na terenie Polski, Czech oraz Niemiec.
 

Produkcja globalnej firmy kosmetycznej Avon została ulokowana 60 km od Warszawy, w Garwolinie. To właśnie tutaj znajduje się jej drugi co do wielkości zakład produkcyjny na świecie – Avon Operations Polska. W Garwolinie zlokalizowano również jedno z największych centrów dystrybucyjnych – Avon Distribution Polska.

Centrum Avon Distribution Polska zostało wydzielone jako osobna spółka z kompleksu fabrycznego w Garwolinie w 2016 roku. Obsługuje 280 000 konsultantek Avon na terenie Polski, Czech i Niemiec. Na podstawie zamówień konsultantek, wyprodukowane przez Avon Operations Polska kosmetyki są pakowane i bezpośrednio do nich wysyłane.

Zamówienie

Po złożeniu zamówienia przez klienta poprzez stronę internetową z wyborem kanału dostawy (dostawa do domu lub do prawie 10 000 punktów odbioru w całej Polsce), jest ono przetwarzane z uwzględnieniem dostępnego towaru. Choć każde z realizowanych zamówień jest unikalne, to estymowana jest sprzedaż każdego z prawie 5000 produktów.

Harmonogram przetwarzania zamówień jest aktualizowany na bieżąco na podstawie liczby zamówień w poszczególnych kanałach dostaw w danym dniu, a towar z hubu uzupełniany jest na podstawie harmonogramu przetwarzania co 1-3 godziny.

Kompletacja

Kompletacja towaru odbywa się zgodnie z harmonogramem przetwarzania. Sama zaś linia kompletacji to kilkukilometrowy organizm podzielony na segmenty, linie i stacje, na których odbywa się: formowanie kartonu, umieszczenie w nim faktury i układanie produktów na stacjach w sposób, który zapewni maksymalnie efektywne pakowanie. Każde zamówienie jest inne – liczba i rozmiary kartonów są przyporządkowywane na podstawie rozmiarów i wag produktów oraz ich ułożenia.

W liczbach wygląda to następująco: linia obsługuje prawie 5000 unikalnych produktów, około 20k unikalnych paczek dziennie (przepustowość maksymalna to blisko 40k paczek na dobę). Przy jej obsłudze pracuje ok. 400 osób.

Możliwości dystrybucyjne linii kompletacji zamówień w Garwolinie są ogromne. W samym 2017 roku spakowano tu aż 190 mln kosmetyków oraz rozesłano 5,3 mln kartonów do konsultantek oraz klientów w Polsce, Czechach i Niemczech. Gdyby ustawić produkty spakowane w ciągu roku – jeden po drugim – zajęłyby one blisko ¾ obwodu Ziemi. Ustawiając kartony z Avon Distribution Polska jeden po drugim – droga zajęłaby 1800 km, czyli tyle co odległość z Garwolina do Londynu. Podróżujące natomiast na przenośnikach pakowalni paczki pokonują rocznie aż 4,7 mln km, czyli dystans równy 120 obwodom Ziemi.

- W każdej sekundzie w Avon Distribution Polska pakowanych jest 6 produktów. Łącznie to 360 spakowanych kosmetyków na minutę i aż 21 600 na godzinę. Przez całą dobę, każdy z nich trafia do pakowania na linii , której szybkość to ponad 1000 paczek na godzinę. Wszystko po to, żeby zamówione produkty dotarły do naszych konsultantek na czas – podsumowuje Jan de Groot, Senior Branch Manager w Avon Distribution Polska.

Dystrybucja tak dużej liczby kosmetyków wymaga precyzyjnej i bezbłędnej logistyki, a także najnowocześniejszych technologii. Nowoczesna linia kompletacji zamówień pozwala na pakowanie, ważenie przygotowanych zamówień oraz segreguje je pod kątem kierunku docelowej podróży. Każde zamówienie jest kompletowane indywidualnie i realizowane nawet w ciągu 24h.

Doskonalenie procesów

Strategia Avon Distribution Polska to ciągłe upraszczanie i doskonalenie procesów w celu poprawy doświadczenia u klienta końcowego. Zgodnie z zasadą: „od małych inicjatyw do pomysłów na projekty”, wdrażane są programy wewnętrzne adresowane do pracowników (np. BRAVO), które pobudzają i korzystają z ich kreatywności. W ich efekcie firma co roku wdraża nowe projekty optymalizujące lub rozszerzające możliwości obsługi klienta końcowego.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.