Używasz przeglądarki Internet Explorer 6, która nie jest wspierana nawet przez producenta.
W związku z tym, cześć funkcjonalności serwisu może być dla Ciebie niedostępna.
Radzimy zainstalowanie nowszej wersji Internet Explorera (zobacz tu) lub innej przeglądarki (zobacz tu lub tu).
...

Tworzenie zestawów promocyjnych
  •   

10 lutego 2011   Robert Rękas, koordynator projektów co-packingowych ROHLIG SUUS Logistics
Tworzenie zestawów promocyjnych Oferty promocyjne stały się nieodłączną częścią każdego biznesu. Prezenty dodawane do produktów czy zestawy „2 w cenie 1” na stałe zagościły w ofertach producentów. Zamiast samemu organizować co-packing produktów na potrzeby akcji promocyjnych, warto go outsoursować.
 

Może okazać się rozwiązaniem, które nie tylko zmniejszy koszty działalności firm produkcyjnych, ale także oszczędzi wielu problemów organizacyjnych.W najprostszych słowach co-packing to tworzenie zestawów promocyjnych. Z kilku różnych opakowań produktów przygotowuje się zestawy, które trafiają potem do sprzedaży. Proces ten nazywany jest konfekcjonowaniem. Wbrew pozorom co-packing nie jest prostym zadaniem, dlatego producenci często decydują się na jego outsourcing. Dzięki przekazaniu procesu przepakowania firmie zewnętrznej nie muszą aktywnie uczestniczyć w całej akcji, a jedynie w jej początkowej fazie, czyli szczegółowych ustaleniach dotyczących zestawów promocyjnych i ewentualnie w zakupie komponentów. Resztą zajmuje się wykonawca, który odpowiada za produkcję zestawów, ich kompletację zgodnie z przyjętymi założeniami, wydanie towaru, a często również za dystrybucję towaru do odbiorców końcowych.

 

Dla kogo?

 

Jakie branże najczęściej korzystają z co-packingu? Można pomóc sobie w odpowiedzi na powyższe pytanie, przemierzając kolejne półki w supermarkecie i szukając specjalnych zestawów promocyjnych. Największą ich liczbę znajdziemy w sektorach branży spożywczej oraz kosmetycznej i chemicznej. Tuż za nimi będzie branża komputerowa oraz prasa (zamieszczanie dodatków do gazet i czasopism, wklejanie próbek produktów itp.). W ROHLIG SUUS Logistics w ramach outsourcingu co-packingu współpracujemy głównie z klientami z branży spożywczej. Wykonujemy dla nich zestawy promocyjne z użyciem maszyn pakujących w folię termokurczliwą, opatrujemy je etykietami promocyjnymi oraz kodami EAN, jak również tworzymy wielopaki z produktów.

 

Kiedy?

 

 

Co-packing warto outsoursować w momencie, kiedy firma ma tzw. szczyty sprzedażowe w ciągu roku. Może to być okres świąt Bożego Narodzenia, Walentynek czy np. wakacje. Jest to czas bardzo pracowity i firmy często nie są w stanie same wykonać tylu zestawów promocyjnych, ilu wymaga rynek. Inną sytuacją jest brak doświadczenia w co-packingu. Warto wówczas temat przekazać firmie, która specjalizuje się w tej usłudze, posiada doświadczonych pracowników, odpowiednie maszyny, wymagane certyfikaty itp. Trzecią sytuacją, w której warto zastanowić się nad outsourcingiem co-packingu, jest konieczność ograniczenia kosztów w firmie. Aby przeprowadzić co-packing, firma musi bowiem ponieść znaczne koszty, poczynając od wynajmu powierzchni, na której odbędzie się akcja, poprzez zakup lub wynajem maszyn, kończąc na zatrudnieniu wykwalifikowanych ludzi.

 

Dlaczego?

 

 

Ponieważ ogranicza się w ten sposób koszty i nakład pracy, a klient może się skupić na swojej głównej działalności. Po stronie firmy zlecającej usługę leży bowiem jedynie przekazanie produktu i jasne określenie operatorowi wyglądu finalnego zestawu promocyjnego. To operator odpowiedzialny jest za przygotowanie maszyn, ludzi, koordynację pracy oraz finalny efekt.Co-packing wiąże się z szeregiem różnorodnych czynności. To nie tylko tworzenie zestawów promocyjnych czy multipaków, ale także wklejanie próbek i gadżetów do produktów, składanie i klejenie ulotek, foliowanie termokurczliwe, sortowanie, pakowanie, przepakowywanie i metkowanie towaru, drukowanie etykiet i kodów EAN oraz opatrywanie nimi produktów. Elementem co-packingu jest również odzyskiwanie gadżetów promocyjnych po redystrybucji.

 

Kto?

 

 

Warto wybrać partnera, który jest doświadczony, elastyczny i wydajny. Operator powinien przede wszystkim spełnić wymagania stawiane przez zleceniodawcę (np. wygląd zestawu promocyjnego, termin ukończenia akcji) oraz wymogi formalne, np. posiadać certyfikat HACCP w przypadku branży spożywczej. Certyfikat ten stwierdza, iż posiadający go operator logistyczny podczas pracy zachowuje czystość, odpowiednią temperaturę, zapewnia ochronę przed szkodnikami, odzież ochronną dla pracowników oraz dba o to, by osoby zaangażowane w akcję posiadały aktualną książeczką sanepidowską i były odpowiednio przeszkolone w zakresie prawidłowego postępowania z towarami spożywczymi. Wybierając operatora, warto też zwrócić uwagę na jego wydajność produkcyjną, jakość wykonywanych usług, dostępny park maszynowy oraz szybkość podjęcia i realizacji usługi. Ostatni wyznacznik ściśle łączy się z elastycznością. Jest to cecha niezwykle ważna przy co-packingu. Dokonując wyboru operatora warto zastanowić się, jakie ma on zasoby ludzkie: jak szybko potrafi zorganizować ekipę operacyjną, czy w nagłych wypadkach może przesunąć osoby z jednych operacji do drugich. Równie istotnymi elementami są specjalne maszyny i powierzchnia magazynowa: czy operator ma możliwość zapewnienia odpowiednich maszyn i w jakim czasie oraz czy dysponuje odpowiednią powierzchnią magazynową do wykonania akcji dla klienta.

  •   
Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta bazy danych zastrzeżone. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów zabronione. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych wyłącznie na zasadach określonych w Regulaminie Korzystania z Serwisu.

Komentarze

Aby komentować, musisz się zalogować.