Zaczekać z innowacjami

Raport firm Motorola i IDC pokazuje uznanie i ostrożność przedsiębiorstw dla nowych technologii.

Basingstoke, Wielka Brytania, 30 grudnia 2010 r. – Dział Motorola Solutions firmy Motorola, Inc. (NYSE: MOT) zaprezentował wyniki badań nad przyszłym użyciem technologii

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE:

• Przeważająca większość przedsiębiorstw w regionie EMEA wykorzystuje sieci WLAN (84 proc.), komputery mobilne (81 proc.) oraz technologię VoIP (69 proc.). Ponad połowa respondentów (52 proc.) stwierdziła, że ich firmy korzystają z bezprzewodowego dostępu do internetu na zewnątrz budynków.

• Urządzenia RFID są używane przez niemal jedną czwartą firm objętych sondażem (23 proc.).

• Nowe technologie cieszą się dużą popularnością: 49 proc. respondentów używa technologii komunikacji zunifikowanej, 47 proc. — cloud computing, a 40 proc. — wideo wysokiej jakości. Co ciekawe, 40 proc. firm używa korporacyjnych sieci społecznościowych, a 27 proc. — urządzeń sterowanych głosem

• Spośród firm, które obecnie nie wdrażają tych rozwiązań, 33 proc. nie jest zainteresowane używaniem cloud computing w ciągu następnych pięciu lat, a 22 proc. nie zamierza wdrażać komunikacji zunifikowanej. Jest to przykładem trendu „poczekamy, zobaczymy”.

• W Arabii Saudyjskiej niemal połowa respondentów wskazuje wyższą produktywność biznesową jako największą korzyść. W przypadku duńskich firm kluczowe znaczenie ma większa efektywność środowiskowa.

• Różnice regionalne: wyniki badań pokazują wyższy stopień wykorzystania komunikacji zunifikowanej we Włoszech (63% proc.), Arabii Saudyjskiej (64 proc.) i Hiszpanii (61%). Sondaż sugeruje mniejszą popularność tej technologii w Holandii (26 proc.) i we Francji (35%).

• Wysoki poziom wdrożeń mediów społecznościowych. 40 proc. respondentów używa korporacyjnych technologii społecznościowych, co sugeruje, że wykraczają one poza sferę towarzyską i zaczynają mieć rzeczywisty wpływ na środowisko pracy. “

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy