L200 walczy z powodzią

L200 walczy z powodzią

Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej wzbogacił się o 24 pojazdy Mitsubishi L200. Auta posłużą do działań prewencyjnych i ruszą do akcji w razie powodzi.

Model L200 zwyciężył w przetargu na zakup 24 samochodów osobowych/terenowych przeznaczonych dla siedmiu Regionalnych Zarządów Gospodarki Wodnej (RZGW). O wygranej zadecydowały między innymi wytrzymałość i niezawodność konstrukcji oraz możliwość przystosowania aut do specyficznych potrzeb jednostek terenowych RZGW. Istotna była też korzystna oferta cenowa.

L200 to model, który pierwszy raz wchodzi do parku samochodowego RZGW. – Napęd na obie osie i możliwość blokady tylnego mostu na pewno przydadzą się w czasie naszych akcji. Teraz trafiły do nas 24 samochody, ale potrzeby są większe. Obecna pula L200 zostanie podzielona na siedem jednostek: Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Poznań, Wrocław, Gliwice i Kraków. Od dwóch do sześciu pojazdów na jedną jednostkę to wcale nie jest dużo – powiedział Roman Zamiecki, kierownik wydziału administracyjno-gospodarczego w Regionalnym Zarządzie Gospodarki Wodnej w Warszawie.

Zakup został sfinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. L200 na potrzeby RZGW zostały zmodyfikowane. Auta są uzbrojone według warunków zamówienia w haki holownicze z tyłu i wyciągarki z przodu oraz zabezpieczenie silnika i skrzyni biegów wraz z układem kierowniczym w formie płyty stalowej. – Zamontowanie wyciągarek jest ukryte w przednim zderzaku tak, że lina i cały mechanizm są osłonięte przed deszczem – dzięki czemu nie powinny korodować. Haki holownicze znajdą zastosowanie w holowaniu przyczep z łodziami. Skrzynia ładunkowa zabezpieczona wykładziną sprawdzi się przy przewożeniu narzędzi potrzebnych w czasie interwencji – wyjaśnia Zamiecki.

Wszystkie pojazdy objęte są trzyletnią gwarancją z limitem 100 000 km lub dwuletnią bez ograniczenia przebiegu. Serwis będzie odbywał się w autoryzowanych serwisach Mitsubishi. – Pod maską aut jakie dostarczyliśmy RZGW zamontowano turbodiesel 2,5 l o mocy 136 KM. Kolejnym udogodnieniem jest możliwość blokady tylnego mostu – mechanizm pozwala uratować się z poważnych tarapatów – mówi Kamil Wieczorkowski, specjalista ds. sprzedaży flotowej MMC Car Poland.

Poleć ten artykuł:

Polecamy