Stawiają na ekologię

Stawiają na ekologię

Trzy francuskie firmy działające na polskim rynku: EDF, Gefco oraz Peugeot podjęły inicjatywę propagującą ekologię w zakresie mobilności. Ich głównym celem jest ograniczenie emisji CO2 do atmosfery poprzez zastosowanie nowoczesnych technologii, w tym napędu w 100% elektrycznego oraz wdrożenie przyja

Pod koniec 2010 roku Peugeot wprowadzi do sprzedaży w Europie w 100% elektryczne auto iOn. Będzie ono w pierwszej kolejności przeznaczone dla klientów instytucjonalnych posiadających flotę poruszającą się głównie na terenie miast. Baterie litowo-jonowe zapewniające zasięg 130 km w znormalizowanym cyklu europejskim, są ładowane całkowicie w sześć godzin ze standardowego gniazda 220 V lub w 80 % w trzydzieści minut dzięki systemowi szybkiego ładowania. Peugeot opracował również koncept BB1 – w 100% elektryczny, mierzący 2,5 metra długości i mieszczący cztery osoby. Na jego bazie w najbliższych latach powstanie wersja produkcyjna.

Francuskie firmy chętnie współpracują ze sobą w zakresie ekologii. Miasto La Rochelle, we współpracy z EDF oraz Peugeot i Citroën zaczęło wprowadzać pilotażowy program samochodów elektrycznych już na początku lat 90-tych XX wieku. Gefco wspólnie z L’Oréal i EDF od 2003 roku realizuje dostawy w centrum Paryża przez 10-tonowe ciężarówki napędzane prądem. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Europie. Gefco przeprowadza także szkolenia kierowców, prowadzi politykę racjonalnego zużycia paliwa, modernizuje flotę i plany dostaw. Firma także przyłączyła się do programu Marco Polo, inicjatywy Brukseli mającej na celu zmniejszenie obciążenia dróg i pozytywny wpływ na środowisko poprzez przeniesienie części transportu z dróg na inne środki transportu – pociąg i statek.

Fot. Peugeot

Poleć ten artykuł:

Polecamy