Rusza Szósta Edycja Konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki”

Rusza Szósta Edycja Konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki”

Podążając za nowatorskimi pomysłami menedżerów logistyki, czasopismo „Eurologistics” ogłasza szóstą edycję konkursu „Produkt Innowacyjny dla Logistyki”. Patronat nad wydarzeniem sprawują m.in. Ministerstwo Gospodarki i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.W XXI wieku innowacje

W XXI wieku innowacje przesądzają o sukcesie wielu firm, w tym dostawców usług logistycznych. Innowacje to nie tylko nowe, zaawansowane technologicznie produkty, to także nowe koncepcje zarządzania i strategie obsługi klienta, które decydują o przewadze konkurencyjnej na rynku.

 

Celem konkursu jest wyłonienie i nagrodzenie najlepszych innowacyjnych rozwiązań w branży TSL, które wdrożono w tym sektorze w ciągu ostatnich dwóch lat lub które wkrótce będą implementowane. Potrzebę nieustannego podążania w kierunku innowacji wyznaczają sami klienci usług logistycznych. Zadaniem konkursu jest zebranie i opisanie pojawiających się na rynku  nowatorskich pomysłów, które mogą stać się zarówno innowacjami podtrzymującymi jak i przełomowymi na rynku TSL.

 

Dotychczas we wszystkich edycjach konkursu udało nam się zgromadzić blisko 200 innowacyjnych pomysłów, wdrożonych z sukcesem przez menedżerów logistyki. Naszym założeniem jest stworzenie przeglądu logistycznych innowacji, których autorami są praktycy łańcucha dostaw. Naszą intencją nie jest wyjaśnianie, czym są innowacje w logistyce, ani nawet tworzenie modeli dobrych praktyk, ale eksploracja ważnego obszaru zarządzania łańcuchem dostaw.

 

Kapituła konkursu z satysfakcją odnotowuje wysoki poziom innowacyjności zgłoszonych produktów. Widać wyraźnie, że innowacyjność traktowana jest jako jedno z podstawowych narzędzi gry rynkowej. Nowe rozwiązania dotykają kluczowych dziedzin łańcucha dostaw. Poszukiwanie innowacyjnych produktów i nowych obszarów działalności dla firm z branży TSL bazuje na trójwymiarowej platformie  poszukiwań, która jest zdeterminowana poprzez pojęcia technologii przedsiębiorstwa (analiza stanu), innowacji (pomysł) i potrzeby rynku. Ważne także jest zarządzanie innowacyjnym wdrożeniem, by osiągnąć założone cele.

 

Produkty można zgłaszać w dziesięciu kategoriach: transport, intralogistyka, zarządzanie flotą, systemy informatyczne, usługi logistyczne, systemy optymalizujące zarządzanie łańcuchem dostaw, obiekty magazynowe, mobilne urządzenia dla logistyki, innowacje strategie, innowacje procesowe.

 

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie. Laureatów tegorocznej edycji poznamy na uroczystej Gali Logistyki i Transportu, 3 grudnia  2010 w Warszawie.

 

 

Poleć ten artykuł:

Polecamy