Innowacje napędzane przez dostawców

Już ponad 50 lat temu guru zarządzania, Peter Drucker określił innowacyjność jako jeden z podstawowych sposobów, jakim biznes zdobywa i utrzymuje konkurencyjną pozycję na rynku. Wśród wielu źródeł, dostawcy posiadają szczególnie istotny potencjał, ponieważ często świetnie

Już ponad 50 lat temu guru zarządzania, Peter Drucker określił innowacyjność jako jeden z podstawowych sposobów, jakim biznes zdobywa i utrzymuje konkurencyjną pozycję na rynku. Wśród wielu źródeł, dostawcy posiadają szczególnie istotny potencjał, ponieważ często świetnie rozumieją potrzeby swoich klientów i znają ich organizacje. Z drugiej strony praktyka w wielu wypadkach pokazuje, że strony nie potrafią wykorzystać tego potencjału. Jednym z podstawowych powodów hamujących stymulowanie innowacyjnych inicjatyw, jest wysoce konkurencyjne środowisko współpracy i w konsekwencji znaczny poziom nieufności we wzajemnych relacjach.

 

W szczególności można w tym okresie wskazać na 3 podstawowe przyczyny:

  • Sprzeczność interesów wewnętrznych jednostek organizacyjnych klienta – takie zjawisko występuje najczęściej w organizacjach o strukturze kominowej, kiedy poszczególne działy nie dość, że nie komunikują się ze sobą, to jeszcze ma między nimi ma miejsce rywalizacja. Dość typowym przykładem są tu firmy produkcyjne, gdzie produkcja troszczy się o wydajne dostarczanie   najwyższej jakości wyrobów, natomiast zakupy wyłącznie o najniższy poziom kosztów. Innym przykładem może być dział marketingu, który chcąc rozwinąć skrzydła domaga się wybitnej reklamy nakręconej przez najlepszego twórcę w atrakcyjnym turystycznie miejscu, kiedy zakupy szukają bardziej przyziemnych rozwiązań.
  • ….

 

Czytaj więcej na blogu Smart@Supply

Poleć ten artykuł:

Polecamy