Od zera do lidera

Od zera do lidera

Historia firmy Black Point wrocławskiego producenta materiałów eksploatacyjnych do druku pokazana została jako przykład do naśladowania podczas specjalnego seminarium międzynarodowego programu FutureSME.

75 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce nie jest w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 7 lat – te wyniki badań pokazują, że na biznes trzeba mieć nie tylko pomysł, ale też długofalowy plan rozwoju. Wrocławska marka Black Point istnieje już od 23 lat i cały czas się rozwija. Jeden z czołowych krajowych producentów materiałów eksploatacyjnych do druku, jest obecnie jedyną polską firmą, która uczestniczy w unijnym projekcie FutureSME. Podczas seminarium, które odbyło się 29 września we Wrocławiu, firma wystąpiła w roli eksperta. Zdaniem Black Point o sukcesie decydują oprócz perspektywicznego planowania, doskonalenie efektywności i produkcja materiałów o większej wartości dodanej.

 

Siedem lat temu w firmie podjęto decyzję o wdrożeniu koncepcji Lean. W ten sposób udało się zmniejszyć koszty produkcji o 30 proc. i zwiększyć produktywność o 75 proc.

Poleć ten artykuł:

Polecamy