Pick-by-Frame w arvato Polska

Pick-by-Frame w arvato Polska

arvato Polska, wdrożyło rozwiązanie do obsługi kompletacji produktów handlowych z zastosowaniem technologii Pick-by-Frame.

Pick-by-Frame do obsługi logistycznej procesu kompletacji produktów handlowych dla operatora telefonii komórkowej w Polsce i została wprowadzona we współpracy z firmą LUCA Systemy Logistyczne. Ma on wspomagać personel magazynowy w procesie komisjonowania. Jego podstawowym zadaniem jest optymalizacja w procesie zbierania towarów handlowych w strefie kompletacji, ma również sprostać zwiększającym się wymaganiom dotyczącym jakości kompletowania przy jednoczesnej redukcji kosztów.  Metoda funkcjonowania Pick-by-Frame  opiera się na standardowym multi-kompletacyjnym wózku, do którego dokuje się samonośną ramę wyposażoną w cyfrowe wyświetlacze ledowe sprzężoną radiowo z centralnym systemem IT, w tym przypadku SAP.  W systemie  Pick-by-Frame  wózek czeka, ale technika, czyli rama pracuje, gdyż wykorzystana jest do następnej kompletacji. Zlecenia do wózka przypisuje się pakietowo, a wysterowanie polega na wyznaczeniu optymalnej marszruty kompletacyjnej. Pracownik magazynu pobiera odpowiednie ilości produktów handlowych wskazane na wyświetlaczu  centralnym i umieszcza je na odpowiednich miejscach na wózku zgodnie ze wskazaniem wskaźników diodowych umieszczonych pod gniazdami. Dodatkowo pracownik magazynu jest zobowiązany potwierdzić każde pobranie przyciskiem kwitującym lub czytnikiem kodów kreskowych rejestrując numer referencji, eliminując w ten sposób możliwość popełnienia błędu, co może się zdarzyć w przypadku tradycyjnego rozwiązania z wykorzystaniem papieru. W trakcie procesu rama wskazuje, na jakim etapie kompletacji znajduje się pakiet, sygnalizując także zakończenie procesu kompletacji. Usługowo-Logistyczne w Błoniu rozpoczęło działalność w  kwietniu 2005. Dla swoich klientów arvato  dystrybuuje telefony komórkowe, karty SIM, zestawy pre-paid, dekodery, modemy, routery oraz akcesoria. W skład usług realizowanych przez arvato wchodzą przyjęcie i składowanie produktów, kompletacja i wysyłka produktów do klientów indywidualnych oraz biznesowych na każdorazowe zlecenie klienta, kompletacja zestawów sprzedażnych oraz  obsługa zwrotów, refreshing urządzeń i pomoc przy rozpatrywaniu reklamacji.

Poleć ten artykuł:

Polecamy