Hellmann wprowadza nową technologię załadunku pojazdów

Hellmann wprowadza nową technologię załadunku pojazdów

W październiku 2016 r. Hellmann zrealizował transport ponad 200 luksusowych samochodów z zakładu czołowego producenta z Zagłębia Ruhry w zachodnich Niemczech do Chongqing w Chinach.

Czynnikiem decydującym o powierzeniu tego zadania firmie Hellmann było zapewnienie wykonania transportu drogą kolejową w ciągu 21 dni od odbioru towaru do jego dostarczenia chińskiemu kontrahentowi w Chongqing. Czas przewozu spełniał wymogi klienta – maksymalny czas dostawy w ciągu 8 tygodni od produkcji.

 

Hellmann realizował transport z terminala w Duisburgu, wykorzystując pięć składów specjalnie wyczarterowanych przez producenta pojazdów. Realizacja zadania obejmowała pełną obsługę od odbioru w Zagłębiu Ruhry, poprzez załadunek do kontenerów aż do dostarczenia pojazdów do odbiorcy w Chongqing, z odbyciem lokalnych kontroli celnych.

 

Od 2015 roku firma Hellmann otworzyła trzy centra obsługi przemysłu motoryzacyjnego zajmujące się załadunkiem kompletnych pojazdów w Niemczech i w Holandii. W oddziałach firmy w Duisburgu, Rosendaal oraz w Augsburgu wysoko wykwalifikowani eksperci obsługują załadunek od 40 do 60 luksusowych samochodów dziennie, wykorzystując specjalnie opracowaną technologię załadunku.

 

Transport pojazdów od czołowego producenta OEM w południowych Niemczech do odbiorcy w zachodnich Chinach jest realizowany z użyciem systemu kontenerowego RACK. Ta technologia załadunku umożliwia umieszczenie pojazdów jeden na drugim w 40-stopowym kontenerze HQ za pomocą specjalnego podnośnika. Dzięki temu w 40-stopowym kontenerze HQ można zmieścić cztery samochody. W segmencie aut luksusowych, szczególnie ważne jest, aby samochody dotarły do punktu docelowego w perfekcyjnym stanie i w jak najkrótszym czasie, co decyduje o ekskluzywności usługi.

 

– W ubiegłym roku sporo zainwestowaliśmy w szkolenie personelu, otwarcie kilku centrów obsługi przemysłu motoryzacyjnego w Europie oraz w specjalne wyposażenie, które wykorzystujemy – powiedział Ralf Heersma-Plattner, kierownik oddziału Hellmann Internationale Spedition w Augsburgu. – Ponieważ Zagłębie Ruhry oraz Augsburg są łatwo dostępne dla naszych centrów obsługi w Holandii, możemy zaoferować korzystne warunki przewozu przed dostarczeniem do terminala, a także do Duisburga oraz Norymbergi.

 

Kontenery są w sposób ciągły monitorowane za pomocą urządzeń GPS, które reagują natychmiastowo gdy transport zboczy z określonej trasy lub w przypadku otwarcia drzwi kontenera, wysyłając zgłoszenie alarmowe do Centrum Obsługi Transportu Kolejowego. Dodatkowo w kontenerach monitorowana jest temperatura oraz wilgotność powietrza.

 

Hellmann transportuje regularnie drogą kolejową do Chin nie tylko samochody luksusowe i wysokiej klasy, ale także auta średniej klasy niemieckich liderów rynku motoryzacyjnego. Dysponując własną siecią w Niemczech i Chinach, firma oferuje realizację usług kompleksowych. W trakcie całego procesu dostarczania zaopatrzenia do Chin za kontakt w sprawach związanych z procedurami celnymi w Niemczech, transportem oraz procedurami celnymi obejmującymi towary importowane do Chin, a także kontrolą w Chinach odpowiedzialna jest jedna osoba. Organizacją, kontrolą oraz monitorowaniem całego procesu zajmują się dedykowani specjaliści ds. kluczowych klientów pracujący w Centrach Obsługi w Osnabrueck oraz Augsburgu. Tym samym firma Hellmann tworzy solidny kanał zaopatrzenia rynku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy