Toyota wyda 1,33 miliarda dolarów na reorganizację fabryki

Toyota wyda 1,33 miliarda dolarów na reorganizację fabryki

Toyota zainwestuje 1,33 miliarda dolarów w fabrykę samochodów w Kentucky. Jej celem jest przystosowanie fabryki do wdrożenia nowej architektury TNGA (Toyota New Global Architecture).

Nowa architektura zadebiutowała w 2015 roku wraz z 4. generacją Priusa. Obecnie w sprzedaży są dostępne także 2 inne modele zbudowane na platformie TNGA – crossover C-HR i Prius Plug-in Hybrid. W fabryce Toyoty w Kentucky będzie produkowany nowy model pełnowymiarowego sedana Camry – najpopularniejszego samochodu osobowego w USA od ostatnich 15 lat. Camry 2018 będzie pierwszym samochodem Toyoty produkowanym w Stanach Zjednoczonych, w którym filozofia TNGA znajdzie pełną realizację w konstrukcji auta i technologii produkcji.

 

– Reorganizacja fabryki w Kentucky to początek szerokiego planu inwestycji w nasze fabryki w USA na kwotę 10 miliardów dolarów w ciągu kilku najbliższych lat. Koncepcja Toyota New Global Architecture powstała po to, abyśmy produkowali coraz lepsze i bardziej ekscytujące samochody o lepszych osiągach, niższym zużyciu paliwa, przy tym precyzyjniej reagujące na działania kierowcy i zapewniające pewniejsze, bardziej komfortowe prowadzenie – powiedział Jim Lentz, CEO Toyota Motor North America.

 

Toyota Kentucky to największa fabryka Toyoty na świecie, zatrudniająca 8200 pracowników. Niedawno zakład przyjął 700 kolejnych specjalistów w związku z planowanym wdrożeniem produkcji nowej generacji Camry. W ubiegłym roku wyprodukowano tu 500 tys. samochodów, jedną czwartą całkowitej produkcji Toyoty w Ameryce Północnej. Od 1986 roku, tj. od otwarcia Toyota Kentucky, powstało w niej 11 milionów samochodów. Niedawne badanie Center for Automotive Research wykazało, że dzięki temu zakładowi mieszkańcy stanu Kentucky zyskali łącznie 30 tys. miejsc pracy w samej fabryce oraz firmach z nią współpracujących.

 

TNGA reprezentuje zupełnie nową, modułową strategię projektowania samochodów, ich produkcji oraz organizacji pracy w fabrykach. Na potrzeby produkcji samochodów opartych na nowych platformach zaprojektowano od nowa linie produkcyjne, których modułowe elementy pozwalają na szybką reorganizację, oszczędzając miejsce i ułatwiając wprowadzanie modyfikacji do samochodów. TNGA skraca czas opracowywania nowego modelu lub wprowadzenia modyfikacji. To największa zmiana w Systemie Produkcji Toyoty od czasu jego zdefiniowania w połowie XX wieku.

Poleć ten artykuł:

Polecamy