Akademia Rozwoju PEKAES

Akademia Rozwoju PEKAES

Rozwój kompetencji zawodowych to dziś jeden z ważniejszych czynników wpływających na zadowolenie z wykonywanej pracy. Jak wynika z badań prowadzonych wśród pracowników polskich firm, wielu z nich uważa, że mają za mało możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji.

W odpowiedzi na te potrzeby PEKAES, czołowy operator logistyczny, stworzył Akademię Rozwoju PEKAES – kompleksowy program szkoleń i aktywności adresowany do wszystkich pracowników firmy.

 

Jak wynika z raportu „Satysfakcja zawodowa Polaków 2016”*, 42 proc. pracowników uważa, że firma nie zapewnia im odpowiednich możliwości doskonalenia swoich kompetencji. Aż 64 proc. z nich nie widzi przed sobą szansy na awans w obecnej firmie.

PEKAES jako nowoczesna, dynamicznie rozwijająca się firma, która działa na rynku już blisko 60 lat, od początku stawia na rozwój swoich pracowników. Jak twierdzą jej przedstawiciele, zapewnienie stabilnego zatrudnienia w ambitnym, nastawionym na innowacyjne rozwiązania zespole to nie wszystko, co firma ma do zaoferowania swojej załodze liczącej ponad 1000 osób. Jednym z kluczy do jej sukcesu biznesowego ma być również Akademia Rozwoju PEKAES – program zapewniający różnorodne możliwości podnoszenia kwalifikacji i rozwoju pracowników.

 

– Duży nacisk położyliśmy na zapewnienie rozwoju wszystkim grupom stanowiskowym w naszej firmie. Projekt pod nazwą Akademia Rozwoju PEKAES, który zainicjowaliśmy w kwietniu tego roku, obejmuje szeroką ofertę szkoleń i możliwości rozwojowych, a jego elementami są Akademia Kompetencji, Akademia Sprzedaży i Obsługi Klienta, Akademia Mentor i Trener w Terminalu oraz Akademia Zarządzania. To bardzo ważne dla nas, aby zespół czuł się kluczowym ogniwem w całej organizacji i miał wiele możliwości rozwoju oraz doskonalenia swoich umiejętności. Równie istotne, jak zapewnienie przyjaznej atmosfery w miejscu pracy – twierdzi Maja Kuryłło, dyrektor personalny PEKAES SA.

 

Do tej pory odbyło się już kilka szkoleń Akademii Rozwoju PEKAES, m.in. „Budowanie Relacji z Klientami” w ramach Akademii Sprzedaży i Obsługi Klienta, „Budowanie Współpracy dla Kierowników Dystrybucji i Kierowników Terminali” w ramach Akademii Zarządzania czy „Prezentacje Biznesowe” i „Planowanie i Organizacja” w ramach Akademii Kompetencji. PEKAES przygotował również propozycję skierowaną do takich stanowisk operacyjnych w spółce, jak pracownicy terminali, która pozwala nowo zatrudnianym osobom poznać specyfikę pracy w magazynie. Akademia Mentor i Trener w Terminalu przygotowuje również uczestników do pełnienia roli trenerów dedykowanych nowym pracownikom magazynu. Co ważne, na szkoleniemoże się zgłosić każdy pracownik, który w uzgodnieniu ze swoim przełożonym uzna, że szkolenie jest dla niego wartościowe pod względem wykonywanej pracy czy rozwoju osobistego.

 

Działania PEKAES w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i polityki kadrowej zostały już zauważone. W tym roku firma po raz drugi otrzymała prestiżowe wyróżnienie Solidny Pracodawca Roku (2015 i 2017) przyznawane liderom w dziedzinie HR.

 

*Dane na podstawie badania Satysfakcja zawodowa Polaków 2016, opublikowanego przez firmę Sedlak&Sedlak

 

(PEKAES)

Poleć ten artykuł:

Polecamy