Cały budynek e-commerce dla SMYK-a

Cały budynek e-commerce dla SMYK-a

Panattoni Europe wybuduje centrum dystrybucji i obsługi sklepu internetowego dla firmy SMYK. Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. m kw. powstanie na terenie Panattoni Central European Logistics Hub w Łodzi. Inwestycja wystartuje na początku stycznia i będzie realizowana w kilku etapach.

Oddanie pierwszych 26 tys. m kw. planowane jest na czerwiec 2018 r. W transakcji najmu pośredniczyła agencja doradcza JLL.

Panattoni Europe zrealizuje kolejną w swoim portfolio inwestycję dedykowaną sprzedaży internetowej, tym razem dla grupy SMYK –  międzynarodowej sieć sklepów specjalistycznych z artykułami dla dzieci. Obiekt o docelowej powierzchni 70 tys. m kw. będzie realizowany w kilku etapach. W pierwszej fazie powstanie 26 tys. m kw. część magazynowa zajmie ponad 96 proc. powierzchni całkowitej (magazyn: 25 tys. m kw., biura: 1 tys. m kw.). Ze względu na potencjalną opcję instalacji mezzaniny, magazyn będzie miał miejscowo wzmocnioną posadzkę o nośności do 7 T/mkw., a także zwiększony dopływ światła dziennego.

 

Smyk ma już 40 lat – narodził się w Warszawie w grudniu 1977 roku i szybko stał się miejscem lubianym i chętnie odwiedzanym. Przez kolejne lata konsekwentnie budował swoją pozycję na rodzimym rynku, a prawdziwym przełomem stał się rok 2000, kiedy firma rozpoczęła powiększanie rodziny o kolejne sklepy w największych miastach Polski. W 2010 roku powstał pierwszy SMYK Megastore, zaś w 2011 roku otworzono sklep internetowy. Jego coraz większa popularność, sprawiła że firma rozpocznie swoją piątą dekadę istnienia z nowym centrum realizacji zamówień sprzedaży internetowej.

 

– Dynamicznie rozwijająca się sprzedaż internetowa przyspieszyła naszą decyzję o nowym centrum logistycznym dla obsługi tego kanału. Prawie trzykrotnie większa niż obecnie powierzchnia pozwoli nam na zwiększenie liczby obsługiwanych klientów i procesowanych zleceń oraz na poszerzenie asortymentu i poprawę jego dostępności. W procesie decyzyjnym uwzględniliśmy potencjał rozwojowy obiektu, jego lokalizację, odległość od magazynu centralnego i hubów kurierów. Ważnym elementem była lokalizacja w granicach miasta Łodzi i istniejące połączenia komunikacyjne – mówi Michał Janikowski, dyrektor łańcucha dostaw Grupy Smyk.

 

– Panattoni Europe specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych obiektów dedykowanych firmom działającym w branży e-commerce. Dzieje się tak za sprawą szybkiego reagowania na potrzeby rynku, a dzisiaj są nią trendy związane ze sprzedażą w internecie – komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director Panattoni Europe i dodaje: -Potrzeby najemców dotyczą wielu aspektów – począwszy od lokalizacji, a na kształcie skończywszy.

 

Paulina Dziubińska, dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo – Przemysłowych, JLL: – Decyzja o uruchomieniu dedykowanego centrum dystrybucji to niezwykle ważny moment w historii Smyka i cieszymy się, że mogliśmy doradzać w tak strategicznym projekcie. Elastyczne rozwiązania, jakie zaproponowaliśmy Smykowi, dają firmie możliwość dalszego dynamicznego rozwoju w zależności od zapotrzebowania ze strony klientów oraz szerszego wykorzystania potencjału biznesowego e-commerce.

 

Obiekt dla SMYK-a powstanie w ramach Panattoni Central European Logistics Hub – tworzonego przez dewelopera największego w Polsce kompleksu logistycznego gdzie już znajduje się magazyn BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego o powierzchni blisko 80 tys. m kw. Hub jest zlokalizowany przy ul. Jędrzejowskiej, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2. Idealna lokalizacja w centrum Polski z dostępem do przecięcia się europejskich szlaków wschód-zachód i północ-południe, jak również położenie w granicach miasta ułatwi firmom logistykę krajową i eksportową, a pracownikom zapewni szybki i łatwy dojazd do pracy.

 

(Panattoni Europe)

Poleć ten artykuł:

Polecamy