Luma Investment rusza w stronę motoryzacji

Luma Investment rusza w stronę motoryzacji

Powstanie Luma Automotive, zorientowanej na inwestycje w podmioty związane z branżą motoryzacyjną, to przykład przemyślanej koncepcji biznesowej. Spółki Grupy specjalizują się w zaawansowanych technologiach produkcji i obróbki metali z mocną ekspozycją, na segment części do motoryzacji.

Na tle polskiej branży przemysłowej to propozycja unikatowa, nie tylko z uwagi na specjalizację, ale też znaczące nakłady na innowacje oraz badania i rozwój.

 

Luma Automotive wyodrębniona została z portfolio spółek należących do Luma Investment – wehikułu inwestycyjnego wyspecjalizowanego w przedsięwzięciach z obszaru przemysłu i nowych technologii.

 

– Powstanie Grupy Kapitałowej Luma Automotive to naturalny etap rozwoju Luma Investment zgodny z naszymi założeniami strategicznymi, które przyjęliśmy na samym początku. Doskonale rozumiemy mechanizmy funkcjonowania sektora przemysłowego, szczególnie jeśli chodzi o region Europy Środkowo-Wschodniej. Inwestycyjnie jesteśmy tutaj obecni od lat, a potencjał branży produkcyjnej dla przemysłu automotive w Polsce i regionie jest wciąż ogromny. Postawiliśmy na bliską nam specjalizację – obróbkę matali i bardzo rozwojowy, wysoko wyspecjalizowany segment związany z częściami dla branży motoryzacyjnej. Stanowi on znaczący udział w zleceniach outsourcowanych przez producentów samochodów. Tutaj ogromne znaczenie mają nowoczesne technologie i rozwiązania Industry 4.0. W tym kierunku właśnie idziemy – mówi dr Radosław Miśkiewicz, Przewodniczący Rady Nadzorczej Luma Investment S.A.

 

Aktualnie w skład Grupy Kapitałowej Luma Automotive wchodzą trzy podmioty. Odlewnia żeliwa w Kutnie, odlewnia cynku i aluminium Saga Poland oraz nowoczesna narzędziownia Luma Tools. Grupa cały czas aktywnie poszukuje nowych spółek do portfolio, które uzupełniałyby kompetencje technologiczne pozostałych podmiotów w zakresie produkcji i obróbki metali, szczególnie przy wykorzystaniu zaawansowanych technik Inudstry 4.0. W obszarze zainteresowań są firmy z Europy Środkowo-Wschodniej ze szczególnym uwzględnieniem rynku polskiego. Pod uwagę brane są spółki z sektora MSP z EBIDTA do 10 mln EUR.

 

– Bardzo nieliczni są w stanie zaoferować szeroki zakres technologii dla produkcji danej części. Dlatego stawiamy właśnie na dywersyfikację technologiczną. Bez wątpienia zwiększa ona możliwości biznesowe. Nagle okazuje się, że dzięki tym właśnie technologiom możemy wytworzyć znacznie więcej typów produktów, czy sprawniej dopasować się do wymagań zmieniającego się dynamicznie rynku. Klienci z kolei mogą wybrać optymalne rozwiązanie bez konieczności kontaktowania się z różnymi dostawcami i zespołami inżynierów czy projektantów. Dodatkowo, oferujemy naszym klientom możliwość współpracy we wspólnym budowaniu nowych rozwiązań technologicznych dla rynku automotive. Biorąc pod uwagę globalny trend ograniczania emisji CO2 i podążającego za nim konceptu „odchudzania pojazdów”, z takim podejściem jesteśmy zdecydowanie o krok przed konkurencją – mówi Wojciech Derda, Prezes Zarządu Luma Automotive.

 

Branża automotive stanowi główny, lecz nie jedyny obszar działania Luma Automotive. Spółki grupy realizują zamówienia także dla przemysłu kolejowego, rolniczego, maszynowego, stoczniowego i innych.

Poleć ten artykuł:

Polecamy