PSA będzie produkował nowy silnik w Polsce

PSA będzie produkował nowy silnik w Polsce

PSA, nowy właściciel marki Opel, przedstawił plany reorganizacji produkcji niemieckiej marki. Dobre wieści dotyczą fabryki silników w Tychach, która otrzyma zadanie wytwarzania nowoczesnych silników benzynowych. PSA milczy jednak na temat zakładu w Gliwicach, a nieoficjalne wieści nie są najlepsze.

PSA zamierza znacznie zwiększyć produkcję 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech, nagradzanego przez trzy kolejne lata tytułem “Engine of the Year”. Dlatego tez oprócz zakładów Douvrin i Trémery we Francji, silniki te będą powstawać w Tychach i Szentgotthárd (Węgry), począwszy od 2019 roku.

 

– Dla zakładu w Tychach to ważna decyzja, która rozpoczyna nowy etap rozwoju fabryki, czyniąc ją ważną częścią Grupy PSA – komentuje Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland. – Dzięki tej inwestycji zakład znacznie wzmacnia swoją pozycję, stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności.

 

Fabryka Opla w Tychach prowadzi zaawansowane przygotowania do uruchomienia produkcji w 2019 roku. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, w tym powiększono powierzchnię produkcyjną i dokonano całkowitej wymiany maszyn i urządzeń. Trwają intensywne testy i prace instalacyjne, dzięki którym najnowsze, wiodące technologie produkcji i sterowania, wspierane zaawansowanymi systemami informatycznymi, będą gotowe do uruchomienia w przyszłym roku produkcji nowoczesnej rodziny silników PureTech.

 

Tymczasem fabryka Opla w Gliwach, która jeszcze niedawno biła rekordy produkcji, przeżywa ciężkie chwile. Związki zawodowe nieoficjalnie donoszą, iż dojdzie do znaczącego zmniejszenia wolumenu produkcji, zaś pracownicy są zachęcani do poszukiwania nowej pracy. Koncern PSA nie podaje żadnych oficjalnych informacji na temat planów wobec zakładu, lecz niepokoi duży spadek sprzedaży Opla Astra w Europie.

Poleć ten artykuł:

Polecamy