Grupy Nowy Styl kupuje w Niemczech

Grupy Nowy Styl kupuje w Niemczech

Grupa Nowy Styl dokonała kolejnej akwizycji rywala z zagranicy. Producent z Podkarpacia przejmuje niemiecką rodzinną firmę Kusch+Co – producenta i dystrybutora wysokojakościowych rozwiązań meblowych dla biur, lotnisk, terminali morskich, szpitali i ośrodków opieki.

Dla Kusch+Co oznacza to rozszerzenie skali działania, dla naszej organizacji – zwiększenie udziałów w europejskim rynku biurowym i mocne wejście w obiecujące segmenty zdrowia i transportu. Integracja spółek ma przynieść szereg synergii.

 

Przeprowadzona transakcja to kolejna zachodnioeuropejska akwizycja Grupy Nowy Styl, po tym, jak w 2015 roku przejęła szwajcarską firmę Sitag, w 2013 działającą w Niemczech i Holandii spółkę Rohde & Grahl, a w 2011 roku – niemiecką markę Grammer Office.

 

– To kolejny krok w konsekwentnym realizowaniu strategii Grupy. Jesteśmy mocno zaawansowani w integrowaniu przejętych w poprzednich latach spółek, więc postanowiliśmy, że to dobry czas na kolejne posunięcie – mówi Adam Krzanowski, prezes Grupy Nowy Styl.

Nowe segmenty rynku meblowego

Kusch+Co jest światową marką premium bardzo dobrze rozpoznawalną w środowisku designu i architektury. Posiada mocne, komplementarne wobec oferty Grupy Nowy Styl, portfolio produktowe dla nieruchomości biurowych i obiektów publicznych, oraz kompetencje i międzynarodową pozycję jako dostawca wyposażenia lotnisk i terminali. Siedziska i ławki Kusch+Co można spotkać w poczekalniach ponad 240 terminali pasażerskich na całym świecie, m.in. lotniska we Frankfurcie, paryskiego Roissy-Charles-de-Gaulle, Stockholm Arlanda, portów na Bali (Indonezja) czy w stolicy Kostaryki. Oferowane przez firmę specjalistyczne produkty spełniają najbardziej rygorystyczne normy z zakresu bezpieczeństwa, funkcjonalności, designu, komfortu i walorów użytkowych.

 

– Razem z Kusch+Co chcemy też rozwijać mocno wyspecjalizowany segment zdrowia – jestem pewny, że z kompetencjami i wieloletnim doświadczeniem nowego partnera i naszymi możliwościami produkcyjnymi będziemy w stanie oferować jeszcze korzystniejsze dla klientów rozwiązania w tym obszarze – dodaje Adam Krzanowski.

 

– Wkraczamy w nowy, bardzo atrakcyjny sektor biznesu, zwiększając tym samym dywersyfikację działalności. Europejski rynek opieki medycznej jest olbrzymi, a trendy demograficzne determinują jego dalszy wzrost – komentuje Rafał Chwast, wiceprezes grupy, dyrektor finansowy.

 

Współczesne miejsca leczenia to nie tylko szpitale, ale też domy opieki, mieszkania dla seniorów i inne ośrodki leczniczo-opiekuńcze. Ich wyposażenie musi sprostać wysokim wymaganiom funkcjonalnym, higienicznym, a także wizualnym – klimat wnętrza ma budować poczucie swobody, bezpieczeństwa i komfortu osób tam przebywających.

 

Wejście w nowe segmenty biznesu meblowego daje szanse na uzyskanie znacznych synergii.

 

– Cały czas poszukujemy sposobów na rozwój naszego biznesu przez lepsze i szersze wykorzystanie możliwości produkcyjnych i dystrybucyjnych. Takim posunięciem było utworzenie marki Forum Seating, która ma obecnie silną pozycję w biznesie stadionowym i audytoryjnym na świecie, czy utworzenie joint-venture i marki Stylis, która odnosi duże sukcesy w wyposażaniu hoteli na Bliskim Wschodzie – mówi Roman Przybylski, członek zarządu i dyrektor handlowy Grupy Nowy Styl.

 

– Kusch+Co jest jednym z wiodących globalnych dostawców wyposażenia dla portów lotniczych i realizuje projekty z największymi pracowniami architektonicznymi na świecie. Głęboka integracja pozwoli nam dodatkowo wzmocnić rolę Kusch+Co w tym sektorze, dzięki dostępowi do szerokiego portfolio produktowego Grupy, zwiększeniu skali działania czy optymalizacji kosztów produkcji – podkreśla Rafał Chwast.

 

16 spółek tworzących Grupę Nowy Styl, 29 showroomów w Europie i na Bliskim Wschodzie oraz 3500 dealerów na świecie stają się częścią sieci dystrybucyjnej Kusch+Co. Natomiast Grupa w wyniku transakcji powiększa się o nowoczesny zakład produkcyjny w Hallenberg, wykwalifikowaną załogę 250 pracowników oraz wieloletnich partnerów i dealerów sprzedających różnorodne produkty Kusch+Co na świecie.

Otwarta na rozwój kultura organizacji

Przygotowanie transakcji, negocjacje biznesowe i analiza due dilligence, przebiegły w ekspresowym tempie. Sprzyjało im podobne podejście do biznesu i spójna wizja rozwoju zarządzających przedsiębiorstwami.

 

– Ludzie, których spotykam w Grupie Nowy Styl, ich pasja i przedsiębiorczość, są niezwykle inspirujące. Czuję, że wzajemne doskonale się rozumiemy, zwłaszcza na poziomie wartości i naszej wizji biznesu. Jestem niezmiennie pod wrażeniem zakładów produkcyjnych, centrum innowacji i biur Grupy Nowy Styl w Polsce i widzę, jak dzięki naszemu połączeniu pojawia się wiele możliwości rozwoju – mówi Ricarda Kusch, CEO Kusch+Co.

 

Hasłem Kusch+Co’s jest „Shaping the way we sit”. Ta dewiza nabierze nowego wymiaru wraz z dołączeniem Kusch+Co do Grupy Nowy Styl.

Poleć ten artykuł:

Polecamy