Dwa w jednym
Jedną z ekologicznych przyszłości rynku motoryzacyjnego są zdaniem fachowców hybrydy. Coraz więcej koncernów zapowiada wprowadzenie ich do produkcji seryjnej. Kilka modeli już jeździ po polskich drogach, w tym Hondy.Jedną z ekologicznych przyszłości rynku motoryzacyjnego są
Jedną z ekologicznych przyszłości rynku motoryzacyjnego są zdaniem fachowców hybrydy. Coraz więcej koncernów zapowiada wprowadzenie ich do produkcji seryjnej. Kilka modeli już jeździ po polskich drogach, w tym Hondy.
Hybryda to jak zapewne większość czytelników wie, auto z dwoma silnikami: elektrycznym i spalinowym. Civic Hybrid to już druga generacja hybrydowych produktów Hondy. Pojemność skokowa jednostki wynosi 1,3 litra. Samochód rozpędza się do 100 kilometrów w nieco ponad 12 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Pojazd jak na swoje właściwości jest dość dynamiczny, choć oczywiście w żaden sposób nie można go porównać do „zwykłego” Civica. Opóźnienie w przekazywaniu napędu utrudnia nieco automatyczna skrzynia biegów.
Oczywiście design Hondy prezentuje tradycyjnie bardzo wysoki poziom – zarówno z zewnątrz, jak i od środka. Odpowiednie obrendowanie przykuwa uwagę, dlatego dobrym pomysłem dla fleet managera byłoby połączenie kolorystyki i napisów reklamowych związanych z przedsiębiorstwem, z oznaczeniami, że to ekologiczny pojazd. Bo przecież kupując hybrydę, chcemy, by naszą firmę uważano za podmiot sprzyjający środowisku naturalnemu.
Wnętrze również budzi pozytywne wrażenie. Dosyć mała kierownica nadaje pojazdowi sportowy charakter. Przyciski na jej panelu urozmaicają wygląd, wzbogacając oczywiście funkcjonalność pojazdu. Licznik prędkości jest cyfrowy, położony powyżej relatywnie dużego obrotomierza, lecz nie stanowi to wcale wady. Świetnie sprawuje się sprzęt audio, nie można narzekać na brak przydatnych schowków.
Jeśli chodzi o samą jazdę, samochód doskonale trzyma się drogi i jest niemal idealną propozycją dla menedżera dużo podróżującego po mieście. Nie można również narzekać na komfort podczas jazdy autostradą, choć wtedy warto doposażyć pojazd w tempomat. Na trasie auto najlepiej sprawuje się przy 5000/6000 obr./min., jednak z racji na wielkość silnika, niekiedy brakuje mu mocy.
Niestety, spalanie rozczarowuje. Po 160 kilometrach przejechanych po autostradzie A2 komputer wskazywał 11,6 litra na 100 kilometrów. W mieście ten wskaźnik wynosił 9,3, choć przy mniejszych korkach spadał o ponad litr. Z kolei na trasie, na długości 150 kilometrów osiągnęliśmy wynik 6,6 l./100 km, zaś w trybie mieszanym (z przewagą jazdy na trasie) – na dystansie 441 kilometrów – 7,7 l./100 km. Przy bardzo spokojnej jeździe można jednak osiągnąć rezultat nawet niższy niż pięć litrów.
Koszt zakupu Hondy Civic Hybrid wynosi od 86 600 do 92 600 złotych brutto. Na wyposażenie standardowe składa się między innymi ABS z EBD, centralny zamek, klimatyzacja automatyczna, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne oraz kurtyny powietrzne, a także radioodtwarzacz CD.