Uczniowie nie powinni wkuwać na pamięć!

Uczniowie nie powinni wkuwać na pamięć!

W dniach 6-8 kwietnia Wyższej Szkole Logistyki w Poznaniu odbyło się szkolenie w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”. Wzięło w nim udział w sumie 57 nauczycieli przedmiotów zawodowych ze szkół na terenie całej Polski.

To już drugie warsztaty, podczas których szkoleniowcy z WSL i firmy L-Systems wyjaśniali sposób pracy z Wirtualnymi Laboratoriami Logistyczno-Spedycyjnymi i Magazynowymi. Nauczyciele pracowali w czterech grupach po 16-18 osób. Pierwszego dnia odbyły się praktyczne szkolenia z zakresu laboratoriów logistyczno-spedycyjnych, przez kolejne dwa – z laboratoriów magazynowych. Szkoleniowcy tłumaczyli jak poprawnie wypełniać formularze w systemie i rozwiązywać ewentualne problemy uczniów.

Podczas szkoleń Paweł Fajfer i Bartosz Osmola poprowadzili dyskusję na temat funkcjonalności WLLSiM oraz zreferowali postępy w pracach nad przygotowaniem materiałów dydaktycznych. Mateusz Michalski podsumował kwestie finansowe, a Monika Bogdał przybliżyła strategię komunikowania o projekcie. Robert Pawlak (przedstawiciel firmy L-Systems, partnera projektu) wraz z Dariuszem Filipowiczem odpowiedzieli na wszystkie pytania techniczne, związane z dostępem do Wirtualnych Laboratoriów i kształtem produktu finalnego, który powstanie po wakacjach.

Wirtualne Laboratoria Logistyczno-Spedycyjne i Magazynowe są innowacyjnym narzędziem kształcenia w ramach laboratoriów zawodowych na kierunku technik logistyk. Wykorzystują zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK), których rdzeniem jest oprogramowanie biznesowe ERP (ang. Enterprise Resource Planning) udostępnione nieodpłatnie przez firmę Epicor. WLLSiM zostały stworzone w ramach projektu „Wirtualne laboratoria – sukces innowacji”, realizowanego przez Wyższą Szkołę Logistyki w Poznaniu przy współpracy z firmą L-Systems. Projekt „WL-SI” jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Współużytkowane przez szkoły środowisko wirtualne składa się z oprogramowania zainstalowanego na szkolnych komputerach oraz baz danych umieszczonych na serwerach zewnętrznych. Pozwala to realizować założenia podstaw programowych w praktyczny sposób bez konieczności zakupu drogiego sprzętu. Uczniowie i nauczyciele w nieograniczonym zakresie mogą korzystać również z materiałów pomocniczych – podręczników, prezentacji Flash uzupełniających zakres treści dydaktycznych oraz szkoleń multimedialnych dla nauczycieli.

Poleć ten artykuł:

Polecamy