E-myto: usługi DKV w pytaniach i odpowiedziach
W jaki sposób można uiszczać elektroniczne opłaty drogowe za pośrednictwem DKV Euro Service?
Operator kart paliwowych DKV Euro Service uruchomił specjalną procedurę przyjmowania klientów, która jest adresowana do firm zainteresowanych wyłącznie...
- W jaki sposób można uiszczać elektroniczne opłaty drogowe za pośrednictwem DKV Euro Service?
Operator kart paliwowych DKV Euro Service uruchomił specjalną procedurę przyjmowania klientów, która jest adresowana do firm zainteresowanych wyłącznie rozliczaniem opłat elektronicznych w systemie viaTOLL. Wystarczy wypełnić wymagane dokumenty, znajdujące się na stronie www.info-myto.pl, wydrukować, podpisać i przesłać do siedziby DKV – ul. Nowogrodzka 68, 02-014 Warszawa.
Doradca operatora skontaktuje się z właścicielem zaraz po otrzymaniu kompletu dokumentów, a konto użytkownika zostanie uruchomione natychmiast po trzymaniu kompletu dokumentów
Co istotne, klienci DKV nie muszą przedstawiać żadnego zabezpieczenia finansowego – również dla rozliczeń w trybie post-paid, aby zarejestrować viaBOX. Samo dołączenie do grona klientów jest również bezkosztowe.
Za każde urządzenie viaBOX naliczana jest kaucja zwrotna w wysokości 120 zł.
- Jak otrzymać urządzenia viaBOX?
Jeśli viaBOX został zarejestrowany za pośrednictwem DKV, klient otrzyma w przeciągu tygodnia urządzenie przesyłką pocztową pod wskazany wcześniej adres. Koszt paczki pokrywa operator systemu.
- Jakie są zalety korzystania z usług operatora kart paliwowych?
Rozliczanie opłat za autostrady, mosty i tunele za pośrednictwem operatora karty paliwowej jest najbardziej popularną metodą regulowania tych należności w Europie. Właściciel pojazdu nie musi ponosić żadnych kosztów z tytułu opłat drogowych aż do momentu otrzymania faktury. Klienci DKV mają aż 21 dni na uregulowanie płatności, zarówno w opcji pre-paid, jak i post-paid.
Jednocześnie mogą na bieżąco śledzić w internecie transakcje dokonywane przez poszczególne pojazdy (za pośrednictwem programu eReporting DKV) – i z blisko miesięcznym wyprzedzeniem przygotować się na wydatki.
Od momentu rejestracji, wszelkimi formalnościami związanymi z obsługą konta zajmuje się operator kart paliwowych. Nie istnieje więc ryzyko, że w sytuacji braku środków na koncie viaTOLL, zostaną naliczone kary.
- Ile wynosi prowizja?
Prowizja ustalana jest w sposób indywidualny w momencie podpisania umowy z DKV Euro Service. Jednakże nie będzie ona przekraczała 2,5% od całkowitego kosztu poniesionego przez przedsiębiorcę w danym miesiącu.
Przykładowo, jeśli kierowca w przeciągu miesiąca wyda 1000 zł za przejazdy płatnymi odcinkami dróg, prowizja na poczet DKV wyniesie jedynie 25 zł.
Uwaga! Taryfikator elektronicznych opłat drogowych jest zależny od trzech czynników: masy pojazdu, ilości przejechanych kilometrów oraz od klasy Euro pojazdu. Tabele opłat można znaleźć na stronie www.info-myto.pl lub viaTOLL.
- Na czym polega metoda płatności pre-paid i post-paid?
W momencie rejestracji poprzez DKV Euro Service lub innego pośrednika właściciel pojazdu musi wybrać jedną z dwóch metod płatności: pre-paid (płatność z góry) lub post-paid (płatność od dołu).
Pre-paid, czyli przedpłata, polega na tym, że przy pomocy karty paliwowej DKV można doładować konto użytkownika viaTOLL. Minimalną kwota doładowania to 120 zł, maksymalna 1000 zł. Wówczas podczas mijania bramownic stan rachunku się pomniejsza, co urządzenie pokładowe sygnalizuje pojedynczym dźwiękiem. Kiedy konto jest bliskie wyczerpania, zapala się czerwona dioda. Należy wówczas doładować je przez internet lub w punkcie dystrybucji viaTOLL przy pomocy DKV Card.
Jednakże korzystanie z systemu pre-paid wymaga od przewoźnika bardzo dużej dyscypliny. Kierowca musi ze sobą wozić gotówkę na doładowania urządzenia i gromadzić kwity za płatności. A jeśli firma dokonuje doładowania przez internet, viaBOX będzie gotowe do pracy dopiero po zaksięgowaniu przelewu na koncie viaTOLL, co może trwać nawet kilka dni i spowodować naliczenie kar za nieopłacone korzystanie z dróg.
Dlatego też DKV swoim klientom poleca metodę płatności typu post-paid, czyli płatność z dołu. Polega to na tym, że zamontowane w pojeździe urządzenie viaBOX automatycznie nalicza opłatę za każdym razem, kiedy pojazd mija zbudowane przy drogach bramownice. Następnie, klient DKV otrzymuje raz lub dwa razy w ciągu miesiąca fakturę, z 21-dniowym terminem płatności.
UWAGA! Opłaty drogowe w Polsce nie będą podlegać podatkowi VAT. Ich ujęcie w fakturze DKV oznaczać będzie tylko tyle, że ich koszt wyodrębniony zostanie obok innych transakcji dokonywanych na DKV Card, jak paliwo, myjnia czy serwis auta.
- Co jaki okres będą wystawiane faktury?
Opłaty za przejazdy płatnymi odcinkami dróg będą sumowane przez DKV Euro Service co14 dni. Nastęnie operator wystawi fakturę z 21-dniowym terminem płatności.
- Gdzie znajdują się informacje o systemie viaTOLL i rozliczeniach?
Informacje dotyczące systemu viaTOLL i rozliczeń można znaleźć między innymi na stronie www.info-myto.pl oraz www.dkv-euroservice.pl. Ponadto każdy zainteresowany może zadzwonić na infolinię DKV pod numer: 22 519 79 88, gdzie konsultanci odpowiedzą na wszelkie pytania i pomogą w procesie rejestracji.