Od zera do lidera
Historia firmy Black Point wrocławskiego producenta materiałów eksploatacyjnych do druku pokazana została jako przykład do naśladowania podczas specjalnego seminarium międzynarodowego programu FutureSME.
75 proc. małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce nie jest w stanie przetrwać na rynku dłużej niż 7 lat – te wyniki badań pokazują, że na biznes trzeba mieć nie tylko pomysł, ale też długofalowy plan rozwoju. Wrocławska marka Black Point istnieje już od 23 lat i cały czas się rozwija. Jeden z czołowych krajowych producentów materiałów eksploatacyjnych do druku, jest obecnie jedyną polską firmą, która uczestniczy w unijnym projekcie FutureSME. Podczas seminarium, które odbyło się 29 września we Wrocławiu, firma wystąpiła w roli eksperta. Zdaniem Black Point o sukcesie decydują oprócz perspektywicznego planowania, doskonalenie efektywności i produkcja materiałów o większej wartości dodanej.
Siedem lat temu w firmie podjęto decyzję o wdrożeniu koncepcji Lean. W ten sposób udało się zmniejszyć koszty produkcji o 30 proc. i zwiększyć produktywność o 75 proc.