PORZĄDEK W OPŁATACH viaTOLL ZA 2 ZŁ MIESIĘCZNIE
Pierwsze dni systemu viaTOLL przysporzyły przewoźnikom wielu problemów: błędne naliczanie opłat na bramkach, kary za brak środków na koncie czy nieprawidłowe księgowanie kosztów pre-paid. Kłopotów tych można było uniknąć, decydując się
od początku na rozliczanie e-myta metodą...
Istnieje stereotyp, że pośrednictwo emitenta kart w rozliczaniu opłat viaTOLL to kosztowna decyzja. Nic bardziej mylnego. W zależności od operatora narzut serwisowy wynosi 1 do 2,5% łącznej sumy transakcji. Z analiz przeprowadzonych przez DKV Euro Service w okresie lipiec-wrzesień 2011 r. wynika, że średni miesięczny koszt prowizji to tylko 2 zł na pojazd.
Na przykład dla wybranej floty 38 pojazdów, generującej miesięczne obroty na karty w wysokości 350 tys. zł, jednostkowy koszt obsługi płatności viaTOLL wyniósł 2,8 zł. Natomiast dla floty 50 pojazdów z obrotami 500 tys. – tylko 76 groszy zł na pojazd.
Za co pobierana jest prowizja
Prowizja jest opłatą za przejęcie przez pośrednika odpowiedzialności za rozliczenia opłat viaTOLL. Zamiast obowiązku ciągłego doładowywania urządzeń viaBOX przez kierowcę, operator kart paliwowych zapewnia rozliczenie jedną fakturą z długim terminem płatności (21-30 dni).
Faktura płatna jest z dołu, a więc firma jeszcze przed rozliczeniem może dokładnie przeanalizować, za jakie przejazdy system naliczył opłatę. Jest to ważne szczególnie teraz, kiedy w działaniu systemu viaTOLL pojawiają się liczne błędy.
Rozliczanie e-myta za pośrednictwem operatora kart paliwowych oznacza więc bezpieczeństwo finansowe firmy. Nie ma ryzyka naliczenia mandatów przez kontrolerów ITD, ponieważ płatności regulowane są zawsze w terminie odroczonym – a ich stroną jest operator, a nie przewoźnik. Pamiętajmy, że kary finansowe w systemie viaTOLL są bardzo wysokie (1,5-3 tys. zł) i zgodnie z dzisiejszymi interpretacjami prawnymi naliczane są podczas przejazdu pod każdą bramką viaTOLL.
Koszt zmiany na post-paid
Zmiana konta pre-paid na post-paid jest dziś bezpłatna – jeżeli wybierzemy w tym celu odpowiedniego pośrednika. Na przykład DKV Euro Service nie wymaga od swoich klientów żadnego zabezpieczenia finansowego w celu rejestracji w systemie. Szczegółowa procedura zmiany opisana jest na www.info-myto.pl.
Płatności post-paid cieszą się obecnie ogromnym zainteresowaniem. A to dlatego, że nie wymagają mrożenia gotówki na kontach viaTOLL i eliminują problem ciągłych doładowań viaBOX-ów oraz mandatów. Zmiana urządzeń viaBOX z pre-paid na post-paid odbywa się płynnie, nie ma potrzeby wstrzymywania ruchu pojazdów. Wystarczy ponownie złożyć dokumenty rejestracyjne post-paid do pośrednika i rozwiązać umowę pre-paid, a następnie w punkcie viaTOLL od ręki zamienić urządzenia.
Więcej na: www.info-myto.pl
DKV Euro Service
DKV Euro Service to międzynarodowy operator kart paliwowo-serwisowych DKV Card. Firma istnieje od 1934 r. i jest zarazem najstarszą i największą na drogach Europy organizacją serwisową. W Polsce współpracuje z siecią ponad 3200 stacji paliw i 150 warsztatów. Jest tu bezpośrednio reprezentowana od 18 lat. DKV Card umożliwia bezgotówkowe tankowanie na stacjach różnych marek i dostęp do wielu usług dodatkowych, m.in. serwisów naprawczych, internetowych serwisów mapowych, doradztwa, kalkulatorów opłat drogowych, czy fakturowania netto i zwrotu zagranicznego VAT.
www.dkv-euroservice.pl