Marathon +

Marathon +

Goodyear wprowadza nową linie opon do pojazdów ciężarowych.

Opony do przewozów długodystansowych Marathon LHS II + i LHD II + na oś sterującą i napędową oferują najniższy opór toczenia wśród opon Goodyeara przeznaczonych do pojazdów ciężarowych. Opór toczenia produktów z linii Marathon + jest o 7% niższy niż w modelach poprzedniej generacji – Marathon LHS II i LHD II. Oznacza to jeszcze mniejsze zużycie paliwa i niższą emisję spalin.  Efekt ten był możliwy dzięki zastosowaniu nowego dodatku do mieszanki bieżnika  – Silefex. Opracowano go  w Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu. W jego skład wchodzi zoptymalizowana mieszanka wypełniaczy krzemionkowych oraz naturalnej gumy wysokiej jakości. Goodyear skupia się na technologiach, które zmniejszają zużycie paliwa. W pracach badawczo-rozwojowych ukierunkowanych na podnoszenie efektywności paliwowej opon, równocześnie kładzie ogromny nacisk na poprawianie przebiegów opon i ich przyczepności na mokrej nawierzchni. Goodyear Marathon LHS II + i LHD II +, zastępujące modele Goodyear Marathon LHS II i LHD II.  Producent podaje, że użycie  tych  opon może zmniejszyć zużycie paliwa o 1% Dzięki temu, w przypadku zespołu ciągnika z przyczepą spalającego 32 l/100 km, przy cenie paliwa 1,20 euro za litr i rocznym przebiegu 120 tys. kilometrów, oszczędność wyniesie 500 euro rocznie na pojazd, przy zmniejszeniu emisji CO2 o 1000 kg. Jak wynika z raportu TÜV Süd Automotive 76246887-1², porównującego opory toczenia opon na oś sterującą i napędową w rozmiarze 315/70R22.5 oraz opon na osie wleczone – rozmiar 385/65R22.5 – zestaw opon Goodyear złożony z Marathon LHS II + na oś sterującą, Marathon LHD II + na oś napędową i Marathon LHT II na oś wleczoną był od 3 do 19% lepszy niż opony innych producentów. W jednym przypadku Marathon LHD II + osiągnęła wynik porównywalny z innymi badanymi oponami. Raport dotyczył przyczepności na mokrej nawierzchni.

Poleć ten artykuł:

Polecamy