Największy wzrost sprzedaży w historii
Audi AG sprzedało w 2011 roku 1 302 650 samochodów a tym samym pobity został dotychczasowy rekord z poprzedniego roku o ponad 210 200 aut.
Wyraźną dynamikę wzrostu można było zaobserwować we wszystkich regionach. Chiny ze sprzedażą 313.036 aut stały się po raz pierwszy największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Audi. W Europie na zakup samochodów producenta z Ingolstadt zdecydowało się 726 300 osób, czyli o 12,1 procent więcej, niż rok wcześniej. W USA również odnotowany został dwucyfrowy wzrost. Łącznie w minionym roku Audi pobiło rekordy sprzedaży na ponad 50 rynkach.
Od momentu wprowadzenia na rynek nowej generacji A8 i A6 oraz A7 Sportback co najmniej jeden na czterech klientów w USA wybiera model klasy wyższej. Dzięki temu Audi w ciągu roku zwiększyło udział najwyższych serii w sprzedaży w USA o ponad połowę. W ubiegłym roku Audi sprzedało w USA 117 561 samochodów, co oznacza wzrost o 15,7 procent w porównaniu z rokiem 2010.
Także w innych regionach świata modele klasy wyższej dynamizowały sprzedaż: jeszcze przed wprowadzeniem nowej generacji A6 na chiński rynek, który jest najważniejszy dla tej limuzyny, model ten odnotował wzrost o 12,2 procent do 229 200 sprzedanych aut. Nowe A6 pojawiło się na pierwszych rynkach w marcu, dopiero jesienią dostępny był Avant, ważny szczególnie w Europie. Dla Audi A7 był to pierwszy pełny rok na rynku. Model ten wybrało ponad 31 300 klientów. Również Audi Q7 miało wpływ na pozycję Audi w klasie wyższej. W porównaniu z 2010 roku na ten model zdecydowało się o 21,4 procent więcej nabywców. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku flagowy okręt marki – A8, zwiększył swoją sprzedaż nawet dwukrotnie (+101 procent).
Znajdujące się na drugim końcu palety modeli Audi A1 zdobyło dodatkowych klientów dla marki. W swoim pierwszym pełnym roku sprzedaży klientom – głównie europejskim – przekazano 118 200 sztuk tego kompaktowego auta klasy Premium. W Europie AUDI AG wypadło znacznie lepiej niż rynek, odnotowując 12,2-procentowy wzrost sprzedaży (726 300 samochodów) i umacniając swoją wiodącą pozycję w segmencie Premium. Największy wzrost sprzedaży – po Chinach – producent z Ingolstadt odnotował na rodzimym rynku. Tutaj klienci Audi odebrali 254 011 nowych samochodów, o 10,8 procent więcej, niż w 2010 roku. Wyjątkowo udany był ubiegły rok również w Wielkiej Brytanii i Francji. Na Wyspach wielkość sprzedaży wzrosła o 15,7 procent do 115 345 sztuk, Audi France zakończyło rok wzrostem o 18,1 procent i po raz pierwszy przekroczyło liczbę 60 000 aut (62 009). Mimo trudnej sytuacji na rynku Audi odnotowało wzrost także w Hiszpanii (+3,4 procent) i Włoszech (+0,03 procent). Na pozostałych dziesięciu największych rynkach producent z Ingolstadt mógł pochwalić się dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w stosunku do 2010 roku.
W Rosji rok zamknął się wzrostem o 25,6 procent (23 250 sprzedanych samochodów), co miało istotny wpływ na wzrost sprzedaży w Europie Wschodniej.
Na wzrost sprzedaży w Chinach, o 37,3 procent, wpływ miał z jednej strony duży popyt na importowane modele marki, z drugiej strony zwiększenie w połowie roku zdolności produkcyjnych zakładów w Changchun. W 2011 roku Audi przekazało chińskim klientom 313 036 samochodów i znacznie zwiększyło swoją przewagę w segmencie Premium.
Ważną rolę odegrały w ubiegłych miesiącach także takie rozwojowe rynki, jak Korea Południowa (+30,9%, 10 346 samochodów) i Afryka Południowa (+20,4%, 14 523 samochody). Oba osiągają teraz poziom sprzedaży porównywalny z Rosją. W Ameryce Południowej w 2011 roku pod względem wzrostu sprzedaży wybijały się głównie Meksyk (+46,8%) i Brazylia (+68,0%). Jeszcze bardziej zwiększyła się sprzedaż Audi w Indiach, wzrosła bowiem o 83,5 % do 5 511 aut, czego nie udało się dokonać żadnej innej marce Premium.