Nowe cysterny w Lotos Kolej
Spółka Lotos Kolej wydzierżawiła właśnie od GATX Rail Poland 15 świeżo wyprodukowanych cystern służących do przewozu paliw.
Cysterny mają pojemność 86 m3 podczas gdy większości cystern jeżdżących po polskich torach posiada mniejsze 60-metrowe pojemności. Dodatkowo nowe cysterny są lżejsze niż obecne wagony z 80-metrowymi zbiornikami. Dzięki temu Lotos Kolej może przewozić większą ilość produktów tą samą liczbą wagonów. Dodatkowym atutem nowych cystern jest to, że dzięki swym cechom mogą efektywnie i bezpiecznie operować nie tylko na polskich, ale i europejskich torach.
– Jeżeli wydzierżawione cysterny potwierdzą nasze oczekiwania, to nie wykluczamy kolejnych zamówień dla GATX Rail Poland – mówi Mirosław Łosiński, dyrektor ds. operacyjnych Lotos Kolej. – Pamiętajmy, że inwestycje w nowoczesny tabor służą przede wszystkim poprawie bezpieczeństwa w przewozach towarowych, na którym nam, jako przewoźnikowi najbardziej zależy.
Lotos Kolej dysponuje aktualnie parkiem ok. 3 tys. cystern dzierżawionych głównie od GATX Rail Poland. Z wstępnych szacunków wynika, że w ub. r. spółka przewiozła ok. 10,5 mln ton produktów. W tym roku Lotos Kolej zakłada przewóz ponad 11 mln ton.
Spółka Lotos Kolej powstała w 2003 r. Dysponowała wówczas 6 lokomotywami manewrowymi i byław stanie przewieźć niecałe 200 tys. ton towarów rocznie. Obecnie firma zarządza około stu elektroi spalinowozami, z których jedna trzecia to najnowocześniejsze pojazdy na świecie, wyprodukowane przez takich producentów, jak BOMBARDIER czy VOITH. Lotos Kolej jest trzecim największym przewoźnikiem towarowym w Polsce. Po trzech kw. 2011 r. firma ma 7,11% udziału w rynku wg wykonanej pracy przewozowej. Dodatkowo w segmencie przewozów intermodalnych Lotos Kolej zajmuję drugą pozycję z udziałem 22,6%. Spółka jako jedyny przewoźnik obok PKP Cargo, posiada dziś możliwości realizacji przewozów pojedynczych przesyłek wagonowych na głównych liniach kolejowych w Polsce.