Nowe centrum obsługi logistycznej Audi
Po ostatecznej kontroli bezpośrednio do wagonu: Nowe centrum z rampą załadunkową w przyszłości znacznie ułatwi logistykę w zakładach Audi
w Ingolstadt.
Nowy budynek, stojący pośrodku terenu zakładów w Ingolstadt, pomieści 2400 aut na powierzchni 10 tys. metrów kwadratowych. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 80 mln. Euro, a całość zostanie oddana do użytku jesienią 2013 r. Docelowo, na jego dziewięciu piętrach będą przygotowywane do wysyłki wszystkie wyprodukowane auta. Z pomocą nowoczesnych urządzeń do załadunku kolejowego, samochody będą ładowane na wagony lub dostarczane bezpośrednio do Centrum Obsługi Klienta przy Audi Forum.
Wszystkie procesy związane z wysyłką aut: ostateczna kontrola produktu gotowego, montaż zabezpieczeń na czas transportu i załadunek na wagony, odbywać się teraz będą pod jednym dachem centrum obsługi logistycznej. Ich realizacja w jednym miejscu zwiększy wydajność pracy, skróci procesy logistyczne i umożliwi transport bezpośredni. Odciąży również transport wewnętrzny i zapewni nową powierzchnię użytkową. Dzięki “budowaniu w górę” Audi uzyska więcej miejsca w północnej części terenu zakładów. Wszystko to sprawi, że wkrótce o wiele mniej nowo wyprodukowanych aut będzie tymczasowo magazynowanych poza terenem zakładów. Audi AG zaoszczędzi dzięki temu ok. 50 przejazdów samochodów ciężarowych dziennie.
Nowe centrum obsługi logistycznej położone jest bezpośrednio przy torach kolejowych, wiodących przez środek terenów zakładu. Po raz pierwszy w przemyśle motoryzacyjnym będzie tu stosowany nowy, półautomatyczny proces ładowania samochodów na wagony kolejowe. W przyszłości, auta przeznaczone do wysyłki koleją będą – zależnie od poziomu w wagonie, na który mają zostać załadowane – automatycznie kierowane do wstępnej selekcji. Samochody do załadunku na dolnym poziomie wagonów będą magazynowane w hali na drugim piętrze, a auta do transportu na górnym poziomie – na trzecim piętrze. W końcowej fazie procesu załadunku, pracownicy będą musieli przejechać tylko krótki odcinek dł. ok. 50 m do rampy załadunkowej – wszystko pod jednym dachem.Nowa hala będzie miała 41 m. wysokości, a podczas jej budowy wykorzystanych zostanie 10 tys. ton stali.