Hybryda z bagażem doświadczeń
Seryjna produkcja pierwszego wózka widłowego z napędem hybrydowym była dużym wydarzeniem w branży logistycznej.
Według zarządu firmy Fraport AG, która jako pierwsza zdecydowała się na zakup wózków hybrydowych marki STILL, decydującym kryterium wyboru sprzętu do transportu poziomego była dla nich troska o środowisko naturalne. Firma aktywnie realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, a decydując się na energooszczędne wózki widłowe jednocześnie notuje wymierne oszczędności z tytułu redukcji zużycia energii. Entuzjazm z zastosowania wózków hybrydowych podziela również zarządca portu morskiego w Hamburgu. Mniejsza emisja spalin oznacza bardziej przyjazne środowisko pracy dla około 1900 pracowników zatrudnionych przez Hamburg Port Authority, który obsługuje rocznie ponad 120 milionów ton ładunków.
Pierwszą firmą, która zdecydowała się na wdrożenie napędu hybrydowego w całej flocie wózków widłowych była Kühne + Nagel. Zatrudniające ponad 63 000 pracowników przedsiębiorstwo logistyczne w maju tego roku wynajęło 20 wózków RX70 Hybrid firmy STILL, które wykorzystywane są do obsługi imprez targowych. Ze względu na zmienne zapotrzebowanie na sprzęt, firma zdecydowała się na wynajem długoterminowy.
To właśnie ekologiczna i ekonomiczna praca w znacznej mierze decyduje o popularności RX70 Hybrid. Wprowadzenie na rynek wózków widłowych z napędem hybrydowym jest wyraźnym sygnałem, że troska o ekologię i zrównoważony rozwój jest coraz ważniejsza dla branży intralogistycznej.