Rebranding TOPEX
TOPEX– lider polskiej branży narzędziowej zapowiada rebranding swoich Marek Topex i NEO oraz zmienia swoją markę firmową na Grupę Topex.
TOPEX jest nie tylko liderem narzędziowym na polskim rynku, ale także liczącym się graczem na rynku europejskim. Firma posiada swoje spółki-córki w Rosji, Rumunii i na Ukrainie.
Najpopularniejsza polska marka narzędziowa nie tylko zmieniła logotyp, ale również narzędzia i ich opakowania. Nowy design narzędzi TOPEX ma od teraz łączyć funkcjonalność z atrakcyjnym wzornictwem oraz podkreślać wyższą jakość produktów. Z kolei logotyp marki narzędzi ręcznych NEO, przeznaczonej dla użytkowników profesjonalnych, został odświeżony, a do jej asortymentu wprowadzono nową linię produktów dla mechaniki pojazdowej. Pełna wymiana asortymentu marek na sklepowych półkach ma zakończyć się najpóźniej w trzecim kwartale 2014 r.
Dla wsparcia europejskiej ekspansji powstał wysoce zautomatyzowany magazyn centralny. Nowe Centrum Dystrybucyjne Grupy Topex składa się z trzech podstawowych elementów: zautomatyzowanej linii kompletacyjnej, automatycznego magazynu pojemnikowego oraz automatycznego magazynu paletowego. Wszystkie te elementy połączone są ze sobą w jeden efektywny system, którego pojemność wynosi ok. 20 tysięcy palet i 20 tysięcy pojemników. Całość tworzy system o wydajności ok. 30 000 – 40 000 linii zamówień (pozycji towarowych) na dobę przy pracy na 2 zmiany. Wydajność systemu jest tak duża, że pozwala przyjmować zamówienia od klientów aż do godz. 16-tej z dostawą dnia następnego.
Obecnie Grupa Topex dostarcza konsumentom ponad 42 000 000 narzędzi i elektronarzędzi rocznie. Jej oferta składa się z blisko 5 000 produktów, a sama firma współpracuje z około 4000 partnerów handlowych na ponad 40 rynkach zagranicznych.