16. maja forum “Z AGD po drodze”
Już 16. maja w Piekarach Śląskich odbędzie się I Forum Logistyki Producentów Artykułów Gospodarstwa Domowego „Z AGD po drodze”. Patronat medialny sprawuje wydawnictwo Eurologistics.
Prognoza dla branży AGD w Polsce i Europie, znaczenie efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów i ich odbiorców, rynek powierzchni przemysłowych i magazynowych – to tylko niektóre tematy, które poruszone zostaną podczas forum.
– Rynek usług logistycznych da szansę tym operatorom, którzy będą potrafili świadczyć usługi handlingowe na najwyższym poziomie, gdyż produkty AGD, szczególnie dużych gabarytów, wymagają bardzo dobrego sprzętu, wykwalifikowanej załogi i wsparcia w obszarze jakościowym. Nie uda nam się uciec od rozwiązania, które perfekcyjnie wypracowano w Niemczech: dystrybucji produktów wielu producentów i marek z tych samych centrów. To nie jedyne wyzwania, przed którymi staje branża AGD w Polsce. Warto zatem o nich rozmawiać i szukać wspólnych rozwiązań – podkreśla Tomasz Rączka, dyrektor operacyjny Müller – Die lila Logistik Polska – Value Added Logistics, zachęcając do udziału w Forum.
W gronie prelegentów i gości spotkania znajdą się przedstawiciele m.in.: Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, specjalnych stref ekonomicznych, przedstawiciele producentów AGD oraz ekonomiści i analitycy. Między innymi Marek Zuber, ekonomista, analityk rynków finansowych, który szczegółowo zapozna uczestników z analizą makroekonomiczną i interpretacją najważniejszych wydarzeń w międzynarodowej gospodarce, czynnikami potencjalnego wzrostu lub spadku sprzedaży, trendami w relacjach ceny do kosztów produkcji i logistyki oraz jakości.
– Firmy produkcyjne, w tym z branży AGD, znajdują się pod szczególną presją ze strony klientów, którzy oczekują stuprocentowej dostępności, szerokiej i ciekawej oferty produktów o wysokiej jakości i jednocześnie redukcji cen. Podczas forum porozmawiamy o tym, w jaki sposób można podnieść rentowność firmy, optymalizując produkty i portfele klientów oraz dostosowując politykę cenową. Zastanowimy się także, co oznacza bycie konkurencyjnym w branży AGD w obecnych czasach i czy lepiej konkurować ceną czy jakością – mówi Magdalena Jończak, dyrektor w dziale konsultingu Deloitte.
Osobne miejsce w dyskusji poświęcone zostanie znaczeniu efektywnego i ekonomicznego transportu dla producentów AGD i ich odbiorców i roli w tym zakresie przedsiębiorstw outsourcingowych.
– Spowolnienie gospodarcze skutecznie motywuje przedsiębiorców do konsekwentnego zwiększania efektywności operacyjnej oraz poszukiwania oszczędności na wielu płaszczyznach. Skupiając się na optymalizacji logistyki, kwestia magazynowania często jest przez nich niesłusznie pomijana lub traktowana w sposób marginalny. Tymczasem, w rzeczywistości zapewnienie odpowiedniego zaplecza magazynowego ma istotne znaczenie dla działalności firm, szczególnie dla podmiotów funkcjonujących w branży AGD – komentuje Tomasz Mika, dyrektor działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych Jones Lang La Salle w Polsce
Magdalena Szulc, dyrektor SEGRO na Europę Centralną, dodaje: – Forum „Z AGD po drodze”, w którym zdecydowaliśmy się uczestniczyć, to wyjątkowe wydarzenie, które pozwoli nam lepiej poznać oczekiwania firm z sektora AGD. Z przyjemnością zaangażowaliśmy się w projekt, który będzie stanowił platformę dyskusji z naszymi potencjalnymi najemcami.
Forum pozwoli też na szerokie spojrzenie na rynek powierzchni magazynowo-przemysłowych pod kątem producentów z branży AGD, ich oczekiwań co do kluczowych lokalizacji, dostępności siły roboczej oraz alternatywnych rozwiązań.
– W Polsce większość firm logistycznych korzysta z usług agencji pracy. Klienci OTTO to w 70 proc. firmy logistyczne. W zależności od rodzaju działalności, firmy logistyczne korzystają z różnych form zatrudnienia oferowanych przez agencje. Outsourcing, praca tymczasowa są najpopularniejszymi formami z nich. 20-30 proc. zatrudnionego personelu to osoby zatrudnione za pośrednictwem agencji pracy – mówi Guido Vreuls, dyrektor OTTO Polska.
Forum będzie też okazją do przedstawienia oczekiwań przedstawicieli branży wobec specjalnych stref ekonomicznych, samorządów lokalnych czy systemu szkolnictwa. – Branża AGD dynamicznie rozwija się w Polsce już od ponad 20 lat, w naszym kraju znajdują się już wszyscy znaczący gracze, posiadający łącznie około 30 zakładów i zatrudniający tysiące osób. Do tej pory jednak tak duże spotkania się nie odbywały, liczymy, że impreza stanie się cykliczną, co w jeszcze lepszym stopniu pozwoli całej branży mówić jednym głosem – mówi Zygmunt Łopalewski, z Indesit Company Polska.
Gospodarzem i organizatorem spotkania jest Müller – Die lila Logistik Polska. Honorowy Patronat nad wydarzeniem objęła Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna. Partnerem strategicznym jest SEGRO. Partnerami merytorycznymi są: Deloitte, Jones Lang LaSalle i OTTO Polska, a partnerem organizacyjnym jest firma Bluevine Consulting. Patronat medialny sprawuje wydawnictwo Eurologistics.
Więcej informacji na http://www.prospectsinpoland.com/intro22.html