AC wykorzystała efekt automatyzacji
AC SA, producent i dostawca samochodowych instalacji gazowych, po latach prowadzonych inwestycji w zwiększenie i automatyzację zdolności produkcyjnych, wykorzystała efekt dźwigni operacyjnej dzięki wzrostowi liczby sprzedawanych instalacji.
W rezultacie w I kwartale 2013 roku odnotowała rekordowe wyniki. W porównaniu do pierwszego kwartału rok wcześniej, sprzedaż zwiększyła się o 9% – do 42,6 mln zł, a zysk netto skoczył w górę aż o 22% i osiągnął 6,3 mln zł. AC zdobyła kolejne rynki eksportowe, tj. tym razem Hiszpanię oraz Uzbekistan, a nowe produkty są już opracowywane w nowoczesnym Centrum Badań i Rozwoju, uruchomionym w 2012 roku. Obecnie prace rozwojowe skupiają się na dopracowaniu i wdrożeniu do sprzedaży mechanicznych elementów samochodowej instalacji gazowej, czyli:
Kontynuowana jest także rozbudowa sieci współpracujących warsztatów w Polsce, których liczba w I kwartale 2013 przekroczyła 130.
Ponadto Spółka zamierza przeprowadzić kolejną inwestycję w rozbudowę i automatyzację procesów produkcyjnych, tj. wybudować od podstaw halę do produkcji wiązek i elektroniki o powierzchni 3.800 m2 w lokalizacji, gdzie znajduje się siedziba i podstawowa działalność Spółki. Zostanie tam przeniesiona produkcja wiązek z zakładu znajdującego się w innej części Białegostoku, co usprawni logistykę i efektywność procesów.