Nieustanna komunikacja to podstawa

Nieustanna komunikacja to podstawa

Obecnie w biznesie występuje różnorodność narzędzi służących komunikacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy. Dlatego też coraz powszechniejsze w firmach stają się rozwiązania ujednoliconej komunikacji (Unified Communication - UC), które porządkują wielość kanałów i...

Gwałtowny rozwój nowych technologii i komunikacji pozwala mówić o dokonującej się na naszych oczach rewolucji. To poważne wyzwanie dla dużych wielooddziałowych firm o rozległej strukturze, których efektywność zbudowana jest na sprawnej wewnętrznej interakcji i szybkiej wymianie informacji. Odpowiednim sposobem skanalizowania rewolucji komunikacyjnej są nowoczesne technologie.

Integrated Solutions (IS), spółka-córka Orange Polska – największej grupy telekomunikacyjnej w Europie Środkowo-Wschodniej – wdrożyła rozwiązanie Unified Communication IP PABX w Raben Polska, spółce należącej do wiodącego operatora logistycznego – Grupy Raben. Funkcjonująca od wielu lat stabilna sieć terminali Raben Polska, w których zatrudnionych jest ponad 3400 pracowników, ułatwia szybkie i bezpieczne przemieszczanie przesyłek na terenie kraju. Firma świadczy usługi w obszarze logistyki kontaktowej, międzynarodowego transportu drogowego, dystrybucji krajowej, magazynowania i obsługi sklepów internetowych. IP PABX od Integrated Solutions to usługa biznesowej telefonii IP zarządzanej na bazie Cisco IP Phone, która umożliwia komunikację wewnętrzną i zewnętrzną. Korzysta z niej obecnie prawie 2000 pracowników w 35 oddziałach firmy Raben Polska. W każdej chwili istnieje możliwość natychmiastowego powiększenia liczby użytkowników.

Nieprzerwana komunikacja

IP PABX to tzw. telefonia internetowa, która zbudowana jest w oparciu o technologię VoIP (Voice over Internet Protocol). Do połączeń telefonicznych wykorzystywana jest bezpieczna jednolita sieć transmisji danych i głosu IP VPN. IP PABX to także zestaw zaawansowanych funkcji usprawniających komunikację w firmie oraz integrację z aplikacjami biurowymi. W Raben Polska rozwiązanie oferowane przez Integrated Solutions zastąpiło wykorzystywany wcześniej system, który przestał spełniać potrzeby firmy. – W procesie wyboru systemu, który miał służyć do efektywnej komunikacji w naszej firmie, byliśmy zainteresowani rozwiązaniem, które zapewniłoby nam na optymalizację kosztów dzięki wykorzystaniu jednolitej sieci do transmisji danych i głosu – mówi Paweł Brodziak, kierownik projektu w Raben Polska. – O wyborze IP PABX od Integrated Solutions zadecydowała przede wszystkim niezawodność tego rozwiązania. Dodatkowo, wraz z wdrożeniem komunikacji IP, uzyskaliśmy zwiększenie przepustowości transmisji danych w naszych oddziałach. System, z którego korzystaliśmy wcześniej, opierał się na tradycyjnej centrali telefonicznej. W momencie kiedy następowała jej awaria – kontakt z otoczeniem tracili wszyscy użytkownicy. Chcieliśmy to zmienić, bo specyfika naszej działalności wymaga nieprzerwanej komunikacji. Obsługujemy klientów na terenie całego kraju i za granicą. Jesteśmy firmą wielooddziałową, musimy być w ciągłym kontakcie z pracownikami naszych biur w całej Polsce, a także z centrami logistycznymi, magazynami i oddziałami przeładunkowymi.

– Co ważne, aby wdrożyć IP PABX, nie potrzebowaliśmy znacznych nakładów inwestycyjnych. Rozwiązanie jest na tyle elastyczne i skalowalne, że w przypadku jego rozbudowy dodatkowe istotne nakłady z naszej strony również nie będą potrzebne. Już dziś możemy powiększyć liczbę użytkowników korzystających z rozwiązania komunikacji IP do 2500. W procesie wyboru niemałe znaczenie miała także oferta serwisowa Integrated Solutions. Dzięki ujednoliceniu infrastruktury występuje znacznie mniej punktów awarii niż wcześniej, kiedy to korzystaliśmy z tradycyjnego systemu z centralą telefoniczną. IS zapewnia pełen serwis, w ramach którego administracja i zarządzanie telefonami IP odbywa się zdalnie ze stanowiska administratora – podsumowuje Paweł Brodziak.

Nowy model komunikacji

IP PABX to także nowy model komunikacji biznesowej. Telefony IP i komputery mają zainstalowane aplikacje usprawniające pracę użytkowników. Dla przykładu, możliwe jest przeglądanie książki telefonicznej w komputerze lub na ekranie telefonu i nawiązywanie połączenia poprzez wybranie rozmówcy bezpośrednio z tej książki. System pozwala również na przeprowadzanie wielu telekonferencji jednocześnie, jak również na dołączanie aparatów telefonicznych z kamerami, co pozwala realizować połączenia wideokonferencyjne.

O wyborze rozwiązania komunikacji IP od IS zadecydowały: gwarancja optymalizacji kosztów, niezawodność i elastyczność systemu, nowoczesne funkcjonalności biurowe oraz rozbudowana oferta serwisowa

W projekt zaangażowanych było siedmiu specjalistów po stronie Integrated Solutions i Raben Polska, a realizacja projektu we wszystkich oddziałach Raben Polska trwała ponad rok.

Poleć ten artykuł:

Polecamy