Po ośmiu miesiącach roku, ponad milion sprzedanych samochodów
Audi AG, po raz pierwszy w swej historii, już w sierpniu przekroczyło próg miliona sprzedanych samochodów. Od stycznia do sierpnia, 1 030 450 klientów z całego świata zdecydowało się na zakup auta z czterema ringami.
To o 7,2 procent więcej niż w tym samym okresie roku 2012. W ubiegłym miesiącu koncern cały czas kontynuował wzrost, który wyniósł 9,8 procent. Przekłada się to na sprzedaż 118 650 nowych samochodów. Znaczące przyrosty Audi zanotowało ponownie w Ameryce Północnej (o 19,6 procent) i w Regionie Azji Południowo-Wschodniej (o 22,4 procent).
W sierpniu przede wszystkim duże zainteresowanie nowym trzydrzwiowym Audi A3i Audi A3 Sportback sprowadziło nowych klientów do salonów. Wskaźniki sprzedaży rodziny A3, w porównaniu z rokiem ubiegłym, wzrosły na całym świecie o 16,6 procent (14 150 aut). Biorąc natomiast pod uwagę Audi Q3, które od przyszłego roku dostępne będzie także na rynku amerykańskim, sprzedaż w sierpniu wzrosła ażo 45 procent (prawie 10 750 samochodów). W przypadku Audi Q5 wzrost wyniósł 40,9 procent (niecałe 19 800 egzemplarzy). Znacznie rosła też sprzedaż obu cieszących się największym popytem limuzyn Audi: modelu A4 Limousine –o 10,8 procent (19 100 aut) i Audi A6 Limousine – o 11 procent (około 18 250 samochodów).
W Europie natomiast, trudna sytuacja gospodarcza wielu krajów wyraźnie odbija się na wskaźnikach sprzedaży czołowego producenta samochodów segmentu premium na tym kontynencie. Podczas gdy rok temu Audi – w przeciwieństwie do konkurencji – notowało jeszcze wzrosty sprzedażowe, w sierpniu tego roku nastąpił spadeko 3,4 procent (46 100 aut). Od początku roku, w porównaniu do okresu styczeń – sierpień 2012, sprzedaż spadła o 2,3 procent (490 450 samochodów). Oznacza to, że sytuacja Audi w Europie jest trudniejsza niż na pozostałych kontynentach.