W jakim stanie oddać auto dostawcze?

W jakim stanie oddać auto dostawcze?

Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów opublikował „Przewodnik Zwrotu Pojazdów. Samochody Dostawcze”. Mam on na celu między innymi pomóc firmom zwracającym auta podmiotom CFM.

Podobnie jak istniejący od kilku lat przewodnik PZWLP, dotyczący zwrotu aut osobowych, „Przewodnik Zwrotu Pojazdów. Samochody Dostawcze” w bardzo precyzyjny i przejrzysty sposób wyznacza akceptowalne i nieakceptowalne uszkodzenia aut zwracanych firmie CFM po okresie użytkowania. Przewodnik zawiera ponad 150 zdjęć oraz szczegółową część informacyjną dla kierowców – użytkowników służbowych samochodów.

Fotografie w połączeniu z opisami w bardzo precyzyjny sposób wskazują jakiego rodzaju usterki mogą zostać uznane za tzw. ślady normalnej eksploatacji, mieszczące się w granicach dopuszczalnego zużycia samochodów dostawczych. Zawartość przewodnika została w pełni dostosowana do specyfiki samochodów dostawczych oraz odmiennego od aut osobowych, sposobu wykorzystania tego typu pojazdów.

Na 52 stronach publikacji szczegółowo opisane i zilustrowane zostały uszkodzenia dotyczące między innymi przestrzeni ładunkowej, kabiny pasażerskiej, czy elementów specjalnego wyposażenia aut dostawczych. Poza dokładnym i bogato ilustrowanym opisem akceptowalnego zużycia, przewodnik zawiera również unikalne w skali europejskiej przymiary, pozwalające użytkownikowi pojazdu na dokonanie samodzielnej oceny uszkodzeń takich jak np. zarysowania lakieru, czy wgniecenia karoserii.

– Głównym celem przewodnika jest minimalizacja procedur, czasu i kosztów w momencie zwrotu samochodów firmie CFM, po okresie leasingu – mówi Leszek Pomorski, prezes PZWLP. – Zwrot pojazdów po zakończeniu kontraktu jest newralgicznym momentem współpracy firmy CFM z klientem, w którym często może dochodzić do sytuacji spornych przy ocenie zużycia i uszkodzeń samochodu. Kwestia ta jest szczególnie delikatna jeśli chodzi o auta dostawcze, które z racji swojego przeznaczenia, są wykorzystywane w sposób bardziej intensywny od pojazdów osobowych, na przykład do przewożenia różnego rodzaju ładunków, urządzeń czy maszyn.

Przewodnik Zwrotu Samochodów Dostawczych reguluje w sposób kompleksowy i precyzyjny kwestię akceptowalnego zużycia auta i dzięki temu pozwala na znaczne uproszczenie procesu zwrotu samochodu dostawczego. Stan auta po okresie leasingowym zależy wyłącznie od sposobu jego eksploatacji. Dzięki precyzyjnemu określeniu w przewodniku akceptowalnych uszkodzeń, użytkownik – kierowca służbowego samochodu dostawczego może już od pierwszego dnia użytkowania pojazdu zadbać o ekonomiczną i bezpieczną eksploatację auta, co pozwoli jego firmie na oszczędność czasu i kosztów w momencie zwrotu pojazdu po zakończeniu kontraktu. Precyzyjne określenie dopuszczalnych uszkodzeń i zużycia samochodu po zakończeniu okresu leasingowania jest jednym z najważniejszych elementów udanej i efektywnej współpracy firm CFM z przedsiębiorcami korzystającymi z ich usług.

Od kilku lat w Polsce funkcjonuje również opracowany i wydany przez ekspertów PZWLP przewodnik, dotyczący zwrotu samochodów osobowych, który jest obecnie uznawany za obowiązujący standard w branży wynajmu i leasingu pojazdów.

Książka została stworzona przez ekspertów PZWLP, Dekra Polska oraz SGS Polska i jest pierwszą tego typu publikacją w Polsce.

Przewodnik można pobrać za darmo

http://pzwlp.pl/pliki_do_pobrania_na_www/publikacje/PZWLP_Przewodnik_Zwrotu_Samochodow_Dostawczych.pdf

Poleć ten artykuł:

Polecamy