Continental: Pierwsza na świecie maszyna do recyklingu stalowych kordów
Continental opracował nową technologię recyklingu stalowego kordu pokrytego gumą, który powstaje podczas produkcji opon. Urządzenie, które Continental nazywa "Hurricane Machine" oddziela nieutwardzoną mieszankę gumy od stalowego kordu.
Rozwój tej technologii to kolejny krok w dążeniu firmy do produkowania opon w sposób bardziej ekologiczny i zrównoważony. Nowatorski proces recyklingu został opracowany przez dra Martina Theusnera, pracownika firmy Continental i byłego szefa Działu Ochrony Środowiska.
– Co roku, w naszych zakładach na całym świecie mamy do czynienia ze znacznymi ilościami złomu w postaci stalowych kordów– podkreśla dr Theusner. – Zamiast traktować je jak odpady, szukaliśmy skutecznego rozwiązania, które pozwoli nam na odzyskanie cennych surowców.
Ponieważ materiał jest utwardzony, oddzielenie elastycznej stalowej linki odbywa się w sposób mechaniczny. Następnie, po zgranulowaniu gumy, szereg magnesów o dużej mocy usuwa z mieszanki pozostałe elementy metalowe. Odzyskana w ten sposób stal jest sprzedawana do recyklingu na zewnątrz firmy, a mieszanka gumy może być ponownie wykorzystana do produkcji opon w zakładach Continental.
– Choć stale pracujemy nad optymalizacją procesu produkcji, był to dla nas ogromny krok naprzód – dodaje Thierry Wipff, szef produkcji w Dziale Opon Użytkowych. – To rozwiązanie pozwala nam bardziej efektywnie wykorzystywać surowce i przyczynia się do bardziej ekologicznej produkcji opon.
Konstruując nowe urządzenie Continental współpracował z wyspecjalizowanym producentem urządzeń do recyklingu. Maszyna, która znajduje się w fabryce Continental w Puchov (Słowacja), już przetwarza nieutwardzone pozostałości gumy z większości europejskich zakładów Continental.