Trans Poland 2013: Ponad 60 wystawców i ponad 2 tysiące gości, głównie przedstawicieli kadry zarządzającej w branży transportowej i logistycznej, to sukces pierwszej edycji imprezy

Trans Poland 2013: Ponad 60 wystawców i ponad 2 tysiące gości, głównie przedstawicieli kadry zarządzającej w branży transportowej i logistycznej, to sukces pierwszej edycji imprezy

Kadra zarządzająca, menedżerowie, właściciele firm transportowych, logistycznych oraz szefowie największych spółek skarbu państwa z branży transportu drogowego, kolejowego i morskiego, to goście pierwszej edycji Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland 2013 w...

Pierwsza edycja Międzynarodowych Targów Transportu i Logistyki Trans Poland 2013 została objęta patronatem Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. W imprezie wzięli udział przedstawiciele branży m.in. z Rosji, Litwy, Niemiec, Finlandii, Włoch, Holandii, Kazachstanu, Estonii i Słowenii. Na targach nie zabrakło też największych polskich firm i przedstawicieli agend rządowych, w tym: PKP Cargo, czy Służby Celnej.

Trans Poland to strzał w dziesiątkę

Swego zadowolenia nie kryła prezes Portu Gdańskiego Dorota Raben: – Jesteśmy pod wielkim wrażeniem organizacji targów Trans Poland 2013. Spotkaliśmy tu wszystkich uczestników rynku transportowego, przedstawicieli świata nauki i administracji. Oferta Portu Gdańsk budziła zainteresowanie, które przerosło nawet nasze oczekiwania. Bezcenna była wymiana myśli podczas towarzyszących targom konferencji branżowych, prowadzonych na najwyższym merytorycznym poziomie. Zdobyliśmy nowe kontakty, naszych potencjalnych przyszłych klientów, odświeżyliśmy też relacje ze starymi znajomymi. To wydarzenie okazało się strzałem w dziesiątkę, mamy nadzieję że spotkamy się na kolejnych targach pod szyldem Trans Poland, tak trzymać! – mówi prezes Raben.

Na imprezie gościło 60 wystawców z kilkunastu krajów Europy, a przez trzy dni zwiedziło ją ponad 2 tys. osób. Goście, to głównie kadra zarządzająca, menedżerowie, właściciele firm transportowych, logistycznych oraz szefowie spółek skarbu państwa z branży transportu drogowego, kolejowego i morskiego. Na imprezie nie zabrakło też przedstawicieli agend rządowych; byli przedstawiciele Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych oraz kilku placówek dyplomatycznych.

Mówi Dorota Kosowicz, PKP Cargo Logistics: Trzeba zwrócić uwagę, że impreza jest organizowana po raz pierwszy i z tego powodu uważam, że to udany debiut. Z uwagi na zlokalizowanie imprezy w Warszawie zależałoby nam na jej cykliczności i kolejnych udanych edycjach, które z roku na rok będą miały coraz większy zasięg. Jesteśmy

otwarci na współpracę w kolejnych latach.

Bardzo dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów. Przez trzy dni targów celnicy udzielali praktycznych informacji w kwestiach prawa celnego oraz przeprowadzili ciekawe panele dyskusyjne.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji na seminarium i na sali wystawowej – tłumaczy Marcin Woźniczko, departament Służby Celnej Ministerstwa Finansów. – Ludzie przychodzą, żeby obejrzeć nasz mobilny skaner, czyli urządzenie do prześwietlania paczek i bagaży. Każdy może przyjść ze swoim bagażem i zobaczyć, jak to wygląda w perspektywie RTG.

Intermodal, to potencjał

Wystawa umożliwiła wszystkim odwiedzającym zapoznanie się z najnowszymi produktami oraz rozwiązaniami dostępnymi w branży. Tematyka targów w głównej mierze poświęcona była transportowi intermodalnemu, który ma duży potencjał wzrostu i szerokie perspektywy rozwoju w Polsce.

Na główny temat targów zwracała też uwagę Dorota Kosowicz z PKP Cargo Logistics: – Temat przewodni imprezy, czyli transport intermodalny ma przed sobą przyszłość. Na targach wiele osób było zainteresowanych szczególnie tą gałęzią naszej działalności – dodawała Kosowicz.

Wśród wystawców Trans Poland 2013 były firmy działające w oparciu o zagadnienia transportu intermodalnego; firmy transportowe, spedycyjne (kolejowe, drogowe, morskie); producenci taboru transportowego; wytwórcy części i podzespołów w różnych sektorach transportu; producenci systemów transportu wewnętrznego i wyposażenia magazynów; producenci rozwiązań z zakresu ITS oraz systemów zarządzania transportem.

Goście zza wschodniej granicy

Już pierwszego dnia (26 listopada) ruszył bogaty program merytoryczny przygotowany na Trans Poland 2013. Przedstawiciele Ministerstwa Finansów i Służby Celnej omówili zmiany w procedurach oraz przepisach celnych w obrocie towarowym. Goście dowiedzieli też na jakim etapie są zmiany w Programie E-CŁO oraz jakie ułatwienia przygotowali celnicy dla biznesmenów w latach 2012-1013. Przez całe targi funkcjonariusze Służby Celnej doradzają gościom i wystawcom w kwestiach prawnych. Stoisko polskiego Ministerstwa Finansów cieszyło się dużym powodzeniem odwiedzających.

– Zwiedzający byli zainteresowani najświeższymi informacjami dotyczącymi transportu, akcyzy na paliwo oraz procedur tranzytu z zastosowaniem tranzytu TIR – dodaje Marcin Woźniczko z departamentu Służby Celnej Ministerstwa Finansów. – Były też pytania gości zza wschodniej granicy. Pytali m.in. procedury i postępowania i procedury celne. Jeśli odbędą się takie targi w przyszłym roku, to na pewno weźmiemy w nich udział.

Z równie dużym zainteresowaniem spotkały się otwarte „Spotkania Transportowe”, które codziennie odbywały się na głównej sali targów. Eksperci branży transportowej omawiali m.in. systemy obniżania kosztów w firmach transportowych, działalność na rynkach wschodnich oraz udzielali praktycznych rad dla zawierających umowy przewozu. Nie zabrakło też kwestii związanych z ubezpieczeniami w transporcie i oceną ryzyka w branży.

Od Intermodalu do korytarza Bałtyk – Adriatyk

Drugi dzień imprezy (27 listopada) był poświęcony głównemu tematowi targów, czyli intermodalowi. To o tyle istotny temat dla polskich przewoźników, bo rok do roku udział transportu intermodalnego w Polsce rośnie. Właśnie tym zagadnieniom została poświęcona konferencja INTERMODAL 2014: Szanse i bariery rozwoju transportu intermodalnego w Polsce – od kooperacji do kooperencji.

Sesję nt. intermodalu otworzyli przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Urzędu Transportu Kolejowego. Przedstawili, jak wygląda transport intermodalny w polityce transportowej Polski i Unii Europejskiej. Goście seminarium poznali też kierunki rozwoju oraz wsparcia transportu intermodalnego w polityce Polski.

Przedstawiciel Instytutu Logistyki i Magazynowania opowiedział o czynnikach wpływających na rozwój transportu intermodalnego, a dr Mirosław Antonowicz z Akademii Leona Koźmińskiego przedstawił temat „Wartość dla klienta w przewozach intermodalnych jako produkcie systemowym”.

Kolejne sesje dotyczyły roli struktur klastrowych we wspieraniu intermodalności i komodalności transportu oraz transportu intermodalnego w praktyce biznesowej.

Tego dnia „Spotkania Transportowe” były poświęcone zmianom prawnym w transporcie i logistyce. Prawnicy omawiali aspekty prawne związane z normami czasu jazdy i pracy kierowców wykonywania transportu drogowego. Wskazywali na konkretnych przykładach, przygotować firmę do kontroli Inspekcji Transportu Drogowego. Podczas forum nie zabrakło też tematyki dotyczącej efektywnego zarządzania firmą oraz działań wspierających ekologię w transporcie.

Trzeci, ostatni dzień Targów (28 listopada) został zdominowany przez zagadnienia związane z korytarzem transportowym Bałtyk – Adriatyk. Eksperci omawiali perspektywy rozwoju tej drogi transportowej.

Dyskusję otworzył Wiceprezes Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk – Adriatyk – Marcin Bugajski. W konferencji wzięli udział m.in. przedstawiciele Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, Instytutu Morskiego oraz poszczególnych województw. Eksperci wskazywali na korzyści wynikające ze współpracy firm i samorządów w strukturze korytarza północ-południe. Podkreślono znaczeni Korytarza Bałtyk Adriatyk dla gospodarki poszczególnych regionów oraz całego kraju. Przedstawiono potencjalne kierunki wymiany towarowej istotne z punktu widzenia polskiej części korytarza: państw skandynawskich, Europy Środkowo-Wschodniej i Południowej, Ukrainy.

Opinie

Łukasz Lenkiewicz, Ahola Transport, Finlandia:

Bardzo dobrze oceniam, jak na pierwszą edycję. Przyjechało wielu odwiedzających i tym jesteśmy bardzo miło zaskoczeni. W Polsce uczestniczymy po raz pierwszy w targach, choć mamy doświadczenia w innych krajach. Cieszy, że byli ludzie z branży. Zainteresowanie naszym stoiskiem było spore i umówiliśmy się na kontynowanie rozmów. Na razie otrzymaliśmy wstępne oferty współpracy. Podczas imprezy zebraliśmy kilkadziesiąt nowych kontaktów.

Piotr Nowak, Tronik, Polska:

Spodziewałem się, że targi Trans Poland będą większe, mimo to jestem zadowolony z frekwencji i efektów. Wśród odwiedzających było sporo osób z branży, potencjalnych klientów, choć nie zabrakło też i podpatrującej konkurencji. Nasi handlowcy mieli pełne ręce roboty, jako firma zyskaliśmy wiele nowych kontaktów. Jesteśmy umówieni z potencjalnymi klientami na testy naszego systemu GPS do zarządzania flotą i transportem – GPS ATRAX. Uważam, że targi Trans Poland mają potencjał, bo mimo wielu pomniejszych imprez transportowych, brakowało na rynku dużego i dobrze nagłośnionego eventu.

Łukasz Witalis, ERS Railways, Holandia: Jesteśmy zadowoleni z udziału w targach Trans Poland 2013. Mieliśmy okazje spotkać naszych partnerów, nawiązaliśmy wiele nowych kontaktów, które mam nadzieję, będą procentowały kontraktami w przyszłości. Jak na pierwszą edycję imprezę oceniamy bardzo dobrze. Cieszy, że na targach gościło wiele ciekawych firm.

Arkadiusz Żurek, prezes zarządu Instytut INTL sp. z o.o., Polska:

To najlepsze targi na jakich byłem w tym roku w Polsce.. Jestem bardzo zadowolony z organizacji i sprawnej komunikacji. Cieszy, że nie ma chaosu organizacyjnego, co często spotyka się na tego typu imprezach. Targi były bardzo ciekawe merytorycznie. Cieszy mnie również duża liczba gości z branży. Jako że jest to pierwsza impreza w ocenie sześciostopniowej dałbym piątkę minus. Targi są doskonałą okazją, żeby spotkać się największymi firmami z branży. Można poznać otrzymać też wiele informacji na temat rynkowych innowacji. Mieliśmy ogromne zainteresowanie wokół rynku logistyki na wschodzie.

Monika Stelmach, Trans.eu, Polska:

Targi były świetnie zorganizowane. Spodziewaliśmy się trochę większej liczby wystawców, ale jesteśmy bardzo zadowoleni jeśli chodzi o gości. Wszyscy bardzo konkretni. Impreza nam pomogła jeśli chodzi o kwestie integracyjne z partnerami. Jestem zadowolona, bo większość ludzi, którzy odwiedzili nasze stoisko było z branży. To byli albo nasi klienci, albo osoby zainteresowane współpracą. Ludzie pytali o nowości, które chcemy wprowadzić na rynek. Cieszy, że na imprezie byli goście z Polski, jak i z krajów byłego ZSRR.

Ana Kacanovska, Transimeksa, Litwa:

W skali dziesięciopunktowej dajemy mocną siódemkę. Było lepiej niż oczekiwaliśmy, choć trochę gorzej niż chcielibyśmy. Na imprezie nie było jeszcze dużej liczby wystawców, ale za to dopisali odwiedzający. Zyskaliśmy bardzo wiele nowych kontaktów, które mam nadzieję przełożą się na konkretne biznesy. Trochę szkoda, że nie było tutaj producentów, którzy oczekują nowych partnerów do transportu.

Anna Zdrojewska BZA SA, Polska:

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni, mimo że to pierwsza edycja imprezy. Nawiązaliśmy wiele kontaktów biznesowych. Cieszy bardzo miła atmosfera. Teraz widać, że Warszawa potrzebuje takiej imprezy. Trzeba przyznać, że targi trwają już trzeci dzień, a nadal jest sporo gości. Mamy tym bardziej sporą satysfakcję po imprezie, bo zostaliśmy nagrodzeni za debiut targowy.

Małgorzata Smakosz, DrabPOL, Polska:

Jesteśmy zadowoleni z liczby odwiedzin gości i potencjalnych klientów. Zwłaszcza, że to nie byli ludzie z ulicy, a konkretne osoby z branży transportowej. Przychodząc na nasze stoisko wiedzieli, czego chcą. Podobała nam się organizacja imprezy, do której nie można mieć żadnych zarzutów.

Szczegółowych informacji udziela:

Paweł Konowałek

Tel.: +48 22 395 66 94

transport@lentewenc.com

Poleć ten artykuł:

Polecamy