Nowy Mercedes-Benz Sprinter 4×4 [Zdjęcia]
Sprinter 4x4 z napędem na wszystkie koła prezentuje pełnię swoich możliwości wszędzie tam, gdzie kończy się utwardzona nawierzchnia. Nowy pojazd dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej około 3,5 tony ma spełniać najsurowsze wymagania dotyczące przyczepności.
Sprinter 4×4 to samochód dostawczy z napędem na wszystkie koła przeznaczony do profesjonalnych zadań. Obszar jego działania nie ogranicza się tylko do placów budowy, rejonów górskich czy obszarów zaśnieżonych i położonych z dala od cywilizacji. Model może być wykorzystywany w wielu branżach: budownictwie, energetyce, leśnictwie czy hotelarstwie.
Chociaż profesjonalny obszar zastosowań w naturalny sposób ogranicza rynkowy potencjał Sprintera 4×4, w ubiegłym roku światowa sprzedaż modelu znacznie przekroczyła liczbę 2000 sztuk. Główne rynki zbytu to: Niemcy, Szwajcaria, Australia, Austria, Francja, Wielka Brytania, Holandia i Francja.
GŁÓWNE DANE:
– elektroniczny system kontroli trakcji 4ETS. Napęd na obie osie jest zintegrowany z montowanym standardowo układem kontroli stabilności ESP i uzupełnia zakres działań obecnych na pokładzie systemów aktywnego bezpieczeństwa.
– opcjonalnie Sprinter 4×4 oferowany jest teraz z systemem kontroli zjazdu (Downhill Speed Regulation – DSR)
– na życzenie, Sprinter 4×4 dostępny jest także z systemem wspomagania ruszania pod górę Hill-Start Assist
– napęd na wszystkie koła Sprintera 4×4 bazuje na elektronicznym systemie kontroli trakcji 4ETS
– zamiast mechanicznych blokad mechanizmów różnicowych Sprinter 4×4 korzysta z elektronicznego systemu kontroli trakcji 4ETS
– dodatkowe przełożenie redukcyjne “Low Range” do jazdy w terenie
– zależnie od wersji silnikowej, układ napędu na wszystkie koła w Sprinterze 4×4 waży od 115 do 135 kg.
– system 4ETS jest w pełni zintegrowany z elektronicznym układem kontroli stabilności Adaptive ESP
– zależnie od sytuacji na drodze, wskazane może być wyłączenie układu kontroli poślizgu
– do napędu Sprintera 4×4 służą nowe jednostki napędowe, spełniające
– 4-cylindrowe silniki BlueTec w dwóch wersjach mocy