Stabilne wzrosty Mercedes-Benz Polska w 2013 roku
Po spadkowym roku 2012, ubiegły rok przyniósł odbicie na rynku ciężarówek powyżej 6T. Liczba rejestracji nowych ciężarówek wzrosła z 15810 do 18062 sztuk (14,2 % wzrostu). Mercedes-Benz sprzedał 2913 pojazdów. Polska to czwarty największy rynek segmentu dla Daimler w Europie (dziesiąty na świecie).
Firma Mercedes-Benz odnotowała największy wzrost sprzedaży w sektorze ciągników siodłowych – liczba rejestracji wzrosła z 1837 do 2203 sztuk, czyli o niemal 20 proc. To zasługa głównie nowego Actrosa – 1500 sprzedanych pojazdów. Licząc od premiery, po polskich drogach jeździ już ponad 2700 takich pojazdów. Łączna sprzedaż nowych Actrosów w całym koncernie przekroczyła już 30 tysięcy sztuk.
Premierami 2013 były budowlany Arocs oraz dystrybucyjny Atego. Dzięki temu, już od pierwszego kwartału Mercedes-Benz dysponował zupełnie nową ofertą pojazdów przystosowanych do normy emisji spalin Euro 6. Odnowioną serię A (Actros, Antos, Arocs, Atego) uzupełniły również premiery nowej odsłony Unimoga, Econica oraz Fuso Cantera, również dysponujące silnikami Euro 6.
Mercedes-Benz podkreśla znaczenie najniższych na rynku wynikom zużycia paliwa, co w segmencie ciągników siodłowych potwierdził prowadzony w 2013 roku program „ECO-Bestia”. Uczestniczący w nim klienci mieli okazję porównać spalanie Actrosa Euro 6 z pojazdami konkurencji. Wyniki pokazały, że „ECO-Bestie” spalały średnio znacznie mniej od ciężarówek konkurencji. Wraz z obniżeniem pozostałych kosztów wpływających na TCO (całkowite koszty użytkowania pojazdu), znacząco wpłynęło to na konkurencyjność aut spod znaku gwiazdy.
Rok 2014 również szykuje premiery kolejnych modeli. Pierwszym wydarzeniem nowego roku będzie wejście na rynek nowego Actrosa w wersji SLT – przystosowanego do transportu ładunków o masie do 250 ton. Uzupełni to ofertę firmy w zakresie samochodów do zadań specjalnych.
– Po dwóch latach premier nowych modeli, planujemy skoncentrować się na dalszym rozwoju usług telematycznych (system FleetBoad). Zależy nam zarówno na rozwoju samego produktu, jak i na zainteresowaniu nim większej liczby klientów – mówi Przemysław Rajewski, szef działu samochodów ciężarowych Mercedes-Benz. – Priorytetem będzie też utrzymanie zadowolenia klientów z obsługi serwisowej. Planujemy zwiększenie udziału w segmencie podwozi, który w 2013 roku przejawiał trendy wzrostowe. Liczymy również, że w całej naszej ofercie ważnym atutem dla Klientów będzie nasze ponad 2,5 roczne doświadczenie w eksploatacji silników Euro 6.