PACCAR: rekordowy poziom rocznej sprzedaży

PACCAR uzyskał rekordowe przychody w wysokości 17,12 mld USD w 2013 roku w porównaniu z 17,05 mld USD w 2012 roku. W 2013 roku PACCAR wykazał dochód netto w wysokości 1,17 mld USD w porównaniu z 1,11 mld USD uzyskanym w poprzednim roku.

Rozwodniony zysk na jedną akcję (EPS) PACCAR w 2013 r. wyniósł 3,30 USD i był o 6 proc. wyższy niż w 2012 r. (3,12 USD). W czwartym kwartale 2013 r. przychody netto ze sprzedaży oraz przychody z usług finansowych wyniosły 4,60 mld USD, co stanowiło 15-procentowy wzrost w porównaniu z 3,99 mld USD za porównywalny okres 2012 r.

Za czwarty kwartał 2013 r. PACCAR zarobił 334,2 mln USD (0,94 USD na jedną rozwodnioną akcję), co stanowiło 32-procentowy wzrost w stosunku do 253,5 mln USD (0,72 USD na jedną rozproszoną akcję) w czwartym kwartale 2012 r. Na dzień 31 grudnia 2013 r. kapitał własny osiągnął rekordowy poziom 6,63 mld USD.

W 2013 r. PACCAR zadeklarował dywidendę pieniężną w wysokości 1,70 USD na jedną akcję, w tym dywidendę specjalną w wysokości 0,90 USD na jedną akcję. Całkowita dywidenda na jedną akcję zadeklarowana w 2013 r. wzrosła o 8 procent w porównaniu z 2012 r. PACCAR wypłaca dywidendę co roku od 1941 r.

Całkowity zwrot dla akcjonariuszy PACCAR wyniósł w 2013 r. 34,9 procent. W ostatnim dziesięcioleciu roczny zwrot dla akcjonariuszy PACCAR wynosił średnio 12,3 procent w porównaniu z rocznym zwrotem dla spółek z indeksu S&P 500 Index w wysokości 7,4 procent. Zwrot PACCAR dla akcjonariuszy przewyższał zwrot z indeksu S&P 500 za poprzednie okresy jednego roku, dwóch, pięciu, 10 i 20 lat.

– W 2013 r. DAF osiągnął rekordowy udział w wysokości 16,2 procent w europejskim rynku pojazdów powyżej 16 ton. DAF ma wiodącą pozycję na rynku w segmencie ciągników, ponieważ firmy posiadające floty pojazdów doceniają wysoką jakość DAF, niskie koszty obsługi i znakomitą wartość odsprzedaży – mówi Harrie Schippers, prezes DAF. – Sprzedaż pojazdów powyżej 16 ton w Europie wyniosła w 2013 r. 240 800 sztuk. Szacuje się, że w 2014 r. wielkość sprzedaży w branży ciężarówek powyżej 16 ton w Europie osiągnie poziom 200 000–230 000 sztuk.

W październiku 2013 r. PACCAR ukończył budowę nowej montowni DAF o powierzchni ok. 300 000 stóp kwadratowych w Ponta Grossa w Brazylii.

– Brazylia jest ogromnym rynkiem ciężarówek, na którym w 2013 r. sprzedaż pojazdów powyżej 16 ton wyniosła 149 000 sztuk. W czwartym kwartale 2013 r. DAF rozpoczął w Brazylii produkcję samochodów ciężarowych – dodaje Marco Davila, prezes DAF na Brazylię. – W 2014 r. DAF planuje stopniowo zwiększać produkcję samochodów ciężarowych i stawia sobie długoterminowy cel zdobycia 20 procent rynku.

Niezależna sieć dealerów i serwisów DAF obejmowała w 2013 r. 20 placówek. W w 2014 r. zostanie powiększona do 40 placówek. Szacuje się, że sprzedaż samochodów ciężarowych w segmencie powyżej 6 ton osiągnie w Brazylii w 2014 r 150 000 sztuk.

Poleć ten artykuł:

Polecamy