GLS: Raport na temat zrównoważonego rozwoju
Grupa GLS, świadcząca usługi kurierskie w całej Europie, udokumentowała swoje zaangażowanie społeczne oraz działania podejmowane w zakresie ochrony środowiska wraz z poczynionymi postępami w niedawno opublikowanym raporcie na temat zrównoważonego rozwoju.
Usługi wysyłkowe przyjazne dla klimatu poprzez m.in. oszczędzanie zasobów, system zarządzania certyfikowany zgodnie z normą ISO, a także zaangażowanie w różnorodne działania społeczne – najnowszy raport Grupy GLS zawiera informacje na temat przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju firmy. Wiele z zaprezentowanych w nim przykładów pokazuje, jak różne spółki krajowe działają w sposób społecznie i ekologicznie świadomy nie rezygnując przy tym z podejmowania skutecznych działań ukierunkowanych na stały rozwój i wzrost efektywności.
Jednym z najważniejszych i obszernie omówionych w raporcie zagadnień jest inicjatywa środowiskowa Grupy – ThinkGreen. GLS wyznacza sobie wciąż nowe cele w zakresie dbałości o środowisko, jednocześnie wspiera bieżącą działalność ekologiczną Grupy oraz monitoruje osiągnięte postępy. W raporcie znaleźć można również szczegółowe informacje na temat podjętej przez GLS inicjatywy ThinkSocial, która polega na utrzymywaniu przez GLS etycznych i uczciwych kontaktów ze społeczeństwem, pracownikami, partnerami transportowymi i świadczącymi za ich pośrednictwem usługi doręczania paczek – kurierami.
Wymierna korzyść dla środowiska
W rozdziale poświęconym ochronie środowiska Grupa GLS przedstawia pierwsze efekty podejmowanych w ramach strategii zrównoważonego rozwoju działań.
– W ciągu ostatnich dwóch lat fiskalnych, pomimo wzrostu wolumenu paczek, udało nam się zmniejszyć całkowitą emisję dwutlenku węgla i ekwiwalentów węglowych o cztery procent – mówi Rico Back, CEO GLS.
Dzięki budowie nowych ekofilii, inwestycjom w bardziej wydajne technologie i oszczędzaniu energii, GLS w rzeczywistości zmniejszył emisję, powstającego w procesie przetwarzania energii elektrycznej i ciepła, dwutlenku węgla o 22 proc. O 8 proc. wzrosła również liczba pojazdów spełniających normę Euro 4 lub wyższą – w tej chwili stanowi ponad siedemdziesiąt siedem procent floty.
Podejmując odpowiedzialność społeczną
W części raportu poświęconej ThinkSocial GLS prezentuje najważniejsze z podejmowanych działań edukacyjnych i rozwojowych, które dedykuje swoim pracownikom. Innym, niezwykle ważnym obszarem działalności, jest utrzymanie równych i partnerskich relacji z firmami transportowymi i ich kierowcami, w których niebagatelną rolę odgrywają podejmowanie wspólnych inicjatyw i działania na rzecz optymalizacji procesów.
– Zaangażowanie w sprawy socjalne, wykraczające poza standardowe przyjęte działania, świadczy o odpowiedzialnym i dojrzałym myśleniu o przyszłości – mówi Rico Back. – Zgodnie z tą zasadą także spółki krajowe GLS podejmują działania społeczne w swoim lokalnym środowisku – sponsorują wydarzenia sportowe i kulturalne oraz wspierają kampanie charytatywne poprzez m.in. bezpłatne usługi transportowe.
Raport na temat zrównoważonego rozwoju GLS jest pierwszym z serii regularnych sprawozdań zapewniających m.in. klientom, pracownikom, partnerom transportowym przejrzysty przegląd działalności firmy oraz podstawę do trwałego dialogu. Dokument jest dostępny na stronie internetowej GLS (www.gls-group.eu).