Nowy Fuso Canter z pakietem Ecofficiency [Zobacz zdjęcia]
Z wynikiem 140 tys. wyprodukowanych egzemplarzy Fuso Canter jest międzynarodowym przebojem w segmencie lekkich aut ciężarowych i najlepiej sprzedającym się pojazdem Daimler Trucks. Wraz z wprowadzeniem bardziej rygorystycznych norm Euro 6 i Euro 5b+ model oferowany jest pakiet Ecofficiency.
Euro 5b+ dla lekkich wersji o dopuszczalnej masie całkowitej do 6,0 ton, Euro 6 dla ciężkich wariantów – inżynierowie opracowali rozwiązanie: nowa generacja Cantera Euro 5b+ i Euro VI jest nie tylko czystsza, ale i bardziej ekonomiczna od poprzedników dzięki “Ecofficiency”.
Ecofficiency obejmuje cały szereg środków, standardowo wprowadzonych we wszystkich wariantach Cantera, w tym: wyższe ciśnienie wtrysku w celu jeszcze bardziej efektywnego spalania paliwa, niskotarciowy olej silnikowy, elektromagnetyczne sprzęgło wentylatora, zoptymalizowany układ chłodzenia, system start-stop, nowe konfiguracje przełożeń osi, opony o obniżonych oporach toczenia dla modeli Euro VI oraz ograniczające tarcie zabiegi w konstrukcji manualnej skrzyni biegów.
Rezultat – zależnie od wariantu i obszaru zastosowań, Canter jest do 9 proc. oszczędniejszy od poprzednika i emituje o tyle samo mniej dwutlenku węgla.
Podobnie jak dotychczas, Canter jest nadal dostępny z dwoma systemami kontroli spalin. W związku z wprowadzeniem nowych norm Euro 5b+ oraz Euro 6, zostały one jednak zmodyfikowane i dostosowane do nowych wymogów.
Modele o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 ton są zgodne z normą Euro 5b+. W tym przypadku za oczyszczanie spalin odpowiada kombinacja układu recyrkulacji (EGR), katalizatora i filtra cząstek stałych.
Nieco bardziej skomplikowaną architekturę ma system w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 tony oraz 4×4 i Eco Hybrid: wyposażone są one w silniki BlueTec 6, technologię SCR z wtryskiem AdBlue i katalizator. Aby sprostać bardziej rygorystycznym wymogom Euro 6, pojemność filtra cząstek stałych oraz katalizatora SCR została zwiększona.
Oferta Fuso Cantera pokrywa wszystkie kluczowe segmenty w klasie lekkich ciężarówek i obejmuje warianty o DMC od 3,5 do 8,55 tony (nowość) oraz różne wersje. Należą do niej m.in. standardowe kabiny (S) o szerokości zaledwie 1695 mm, dostosowane do użytkowania w ograniczonych przestrzeniach, oraz komfortowe kabiny o szerokości 1995 mm. Obie są standardowo wyposażone w dwuosobową ławkę po stronie pasażera. Warto wspomnieć o odmianie z ekstradługim rozstawem osi (4750 mm) dla 7,5-tonowego Cantera z podwójną kabiną, wprowadzonego na końcu generacji Euro 5. Portfolio uzupełnia Canter Eco Hybrid.