Pierwsze rejestracje przyczep i naczep w marcu 2014 roku
W całej grupie wyróżniono 1 521 przyczep i naczep ciężarowych i specjalnych o DMC ponad 3,5t (27,9% udz.), oraz 3 040 przyczep lekkich (55,7% udz.) i 467 przyczep rolniczych (8,6% udz.).
W całej grupie wyróżniono 1 521 przyczep i naczep ciężarowych i specjalnych o DMC ponad 3,5t (27,9% udz.), oraz 3 040 przyczep lekkich (55,7% udz.) i 467 przyczep rolniczych (8,6% udz.). Dynamiczny wzrost utrzymuje się w grupie nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t, i towarzyszy dobrym wynikom w grupie samochodów ciężarowych ze szczególnym uwzględnieniem ciągników samochodowych. W pozostałych grupach podobnie, jak miesiąc wcześniej odnotowano dwucyfrowe spadki.
Od początku roku zarejestrowano 13 234 przyczep i naczep wszystkich rodzajów, czyli mniej o 2,3% niż w analogicznym okresie ub.r. W tym czasie grupa przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t zwiększyła się o 40,1% do poziomu 4 510 szt.
W marcu 2014 r. zarejestrowano 1 521 nowych przyczep i naczep ciężarowych i specjalnych o DMC powyżej 3,5t. W grupie tej utrzymał się dynamiczny wzrost w porównaniu do analogicznego miesiąca ub.r. +26,5%. Towarzyszy on dobrym wynikom sprzedaży w grupie samochodów ciężarowych (+18,1% r/r).
W grupie nowych przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t, na szczycie rankingu marek po pierwszym kwartale roku, na pierwszej pozycji utrzymuje się KRONE z liczbą 1 141 zarejestrowanych pojazdów, tj. większą o 38,8% niż przed rokiem. Jego udział w tej grupie pojazdów wynosi 25,3% rynku. Na drugim miejscu jest Schmitz Cargobull z rejestracją 880 przyczep i naczep, która przełożyła się na udział w wysokości 19,5% rynku. Jego rezultat jest wyższy o 26,4% niż wypracowany w takim samym czasie ub.r. Trzecią lokatę zajmuje niezmiennie Wielton, który zarejestrował 644 (+59,8% r/r) pojazdów o DMC pow. 3,5t, co daje tej marce 14,3% udział. Jest to zarazem najwyższe tempo wzrostu w pierwszej piątce.
Na koniec stycznia, lutego i marca razem, z rejestracją czasową pozostało w polskich rejestrach 591 przyczep i naczep o DMC pow. 3,5t czyli więcej o 18,9% niż przed rokiem. W przeważającej części pojazdy te zostały przeznaczone dla zagranicznych odbiorców. Wśród nich na czele jest Wielton – 394 sztuk, następnie Trailis – 55 sztuk i Bodex – 53.
Wśród naczep o DMC pow. 3,5t, których zarejestrowano w pierwszym kwartale 2014 r. – 4 079 sztuk, największą grupę – 2 420 sztuk stanowiły platformy i skrzynie, na którą w przeważającej części składają się zabudowy kurtynowe i skrzyniowe, w tym skrzyniowo-plandekowe. Stanowiły one łącznie 59,3%, podczas gdy w roku poprzednim 60,5%. W ciągu trzech pierwszych miesięcy roku zarejestrowano ich o blisko 40% więcej niż w analogicznym okresie 2013r.
W grupie 596 różnych furgonów było m.in. 447 chłodni, o cztery sztuki mniej niż przed rokiem i 79 izoterm, czyli o 57 więcej. 65 furgonów było z zabudową uniwersalną. Wśród naczep ciężarowych pow. 3,5t zarejestrowano w tym czasie 559 wywrotek, tj. 68,4% więcej niż w ubiegłym roku.
Wśród 431 zarejestrowanych od początku roku przyczep ciężarowych pow. 3,5t blisko 86% stanowiły przyczepy kurtynowe i skrzyniowe (podrodzaj platforma lub skrzynia), było ich 370 sztuk.