Dachser DIY-Day po raz dziesiąty
Menedżerowie usługi Dachser DIY-Logistics z całej Europy spotkali się w Kopenhadze w celu wymiany doświadczeń w segmencie DIY. Spotkania DIY-Day odbywają są raz do roku, a tegoroczne było dziesiątą edycją.
Podczas konferencji zostały zaprezentowane wyniki przewozów eksportowych z każdego kraju. W dyskusjach poruszano takie tematy jak aktualne problemy z dostawcami i sieciami, logistyka B2C, działania marketingowe oraz integracja z Dachser Air & Sea Logistics.
„Najnowsze trendy na europejskim rynku DIY to zmniejszanie minimum zamówienia i wydłużanie łańcucha dostaw oraz rozszerzanie portfolio usług dodatkowych” – mówi Juliusz Pakuński, kierownik DIY-Logistics w Polsce. „Klienci doceniają nasze doświadczenie, dlatego decydują się na korzystanie z naszej europejskiej sieci oddziałów w realizacji dostaw bezpośrednich do marketów budowlanych. Dzięki codziennym wysyłkom do całej Europy w ramach naszej sieci drobnicowej, czasy dostaw pozwalają zarówno dostawcy, jak i sieci na redukcję zapasów. Dodatkowo obserwujemy, że klienci coraz chętniej powierzają nam większy zakres swojej działalności związanej nie tylko z logistyką, ale również z merchandisingiem czy usługami dodatkowymi, takimi jak np. montaż produktów po dostawie” – wyjaśnia Juliusz Pakuński.
Jedną z głównych atrakcji spotkania było wręczenie wyróżnień za największą dynamikę wzrostu przesyłek eksportowych w ramach usługi DIY w sezonie 2012/2013. W ubiegłym roku na podium znalazł się Juliusz Pakuński, odpowiadający za usługę DIY-Logistics w Polsce. W tym roku najlepsza była Francja, na drugim miejscu znalazła się Belgia, a na trzecim – Austria. Mimo braku wyróżnienia, polska organizacja Dachser nadal osiąga imponujące wzrosty w przesyłkach eksportowych dla segmentu DIY. W 2013 roku był to 22-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
Usługa Dachser DIY-Logistics polega na dostarczaniu przesyłek do sieci marketów typu dom i ogród oraz świadczeniu szeregu usług dodatkowych, w tym merchandisingu na terenie sklepu. Wyjątkowość usługi polega na tym, że operator dostarcza produkty bezpośrednio na półki, a nie ma rampę sklepu. W ramach Dachser DIY-Logistics firma dostarcza codziennie do 18.000 marketów w całej Europie, ponad 2 mln przesyłek rocznie. Oferuje unikalną, dostosowaną do potrzeb dostawców usługę, opartą na dużej liczbie oddziałów (327 w Europie) oraz jednolitym systemie IT. Obecnie firma oferuje pełny serwis logistyki DIY (transport do marketów w ramach sieci Dachser oraz merchandising) na terenie całej Europy.