10 lat PSI w Polsce
Dzięki realizacji projektów dla rynkowych liderów oraz rozwijaniu produktów w różnych branż sektorach przemysłu, polski oddział koncernu PSI w ciągu zaledwie kilku lat stał się ważnym punktem na informatycznej mapie Polski.
PSI Polska to spółka-córka niemieckiego koncernu informatycznego PSI AG z siedzibą w Berlinie. Nowe możliwości biznesowe po wejściu Polski do UE, realizacja strategii koncernu zakładającej ekspansję na wschód, a także obecność wykwalifikowanych kadr informatycznych zadecydowały o otwarciu oddziału w Poznaniu.
Początki istnienia firmy w Polsce to przede wszystkim realizacja zleceń dla spółek z grupy PSI działających głównie na rynku niemieckim. Poznański oddział wykonywał wówczas przede wszystkim zadania związane z outsourcingiem. Obecnie PSI Polska realizuje własne projekty oraz wspiera wdrożenia PSI AG na całym świecie. Zajmuje się też konsultingiem i świadczy usługi powdrożeniowe, a zespół R&D rozwija i opracowuje nowe produkty na potrzeby koncernu.
Dziś PSI Polska to doświadczony gracz na polskim rynku IT zatrudniający wysoko wykwalifikowanych programistów, inżynierów, analityków i konsultantów.
– Pierwszym naszym klientem była SAPA Aluminium – jeden z największych w Polsce producentów wyrobów z aluminium. Firma korzysta z rozwiązań PSI nieprzerwanie od ośmiu lat. W 2007 r. pozyskaliśmy pierwszego klienta w obszarze logistyki – firmę LPP właściciela znanych marek odzieżowych (np. Reserved, House czy Cropp). Dwa lata później do tego grona dołączyło pierwsze przedsiębiorstwo z branży energetycznej, a w 2014 r. dostarczyliśmy nieznany wcześniej w Polsce system do automatycznego zarządzania zajezdnią tramwajową. W ciągu zaledwie kilku lat staliśmy się istotnym graczem na krajowym rynku producentów oprogramowania. W tym roku nasze przychody osiągną poziom 40 milionów złotych.– mówi Arkadiusz Niemira, prezes zarządu PSI Polska.
Pozyskiwanie klientów na lokalnym rynku to nie jedyny obszar działania polskiego oddziału PSI. Firma aktywnie uczestniczy w rozwoju koncernowego oprogramowania. To tutaj powstaje framework, na bazie którego budowane są produkty informatyczne dystrybuowane na całym świecie. Rezultaty pracy polskiego zespołu można zobaczyć praktycznie na każdym kontynencie: od huty stali w Kalifornii po zaporę na rzece Sungai Muda w Malezji.
– Rozwojowi portfolio towarzyszy szybki rozwój zasobów i kadr. Gdy zaczynaliśmy, nasze biuro mieściło się właściwie w jednym pokoju. Po nieco ponad siedmiu latach działania, w czerwcu 2012 przyjęliśmy do pracy setnego pracownika. W tej chwili nasz zespół liczy prawie 200 specjalistów – mówi Agnieszka Białobrzeska, Marketing Manager PSI Polska.
Spółka PSI Polska jest częścią międzynarodowego koncernu PSI AG, który dostarcza i integruje, w oparciu o własne produkty, kompletne rozwiązania informatyczne dla energetyki (sieci elektroenergetyczne oraz rurociągi gazowe i paliwowe), produkcji (branża metalowa, motoryzacyjna i budowy maszyn), logistyki oraz transportu publicznego. Koncern PSI powstał w 1969 roku i zatrudnia obecnie ponad 1.800 osób na całym świecie. Polski oddział z siedzibą w Poznaniu jest centrum wdrożeniowym realizującym projekty dla polskich klientów, a prócz tego rozwija oprogramowanie dla potrzeb całego koncernu.