Wyniki Grupy Michelin za 2014 rok
Sprzedaż netto w 2014 roku wyniosła 19 553 mln euro w porównaniu do 20 247 mln euro rok wcześniej.Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych wyniósł 2 170 mln euro w porównaniu do 2 234 mln euro w 2013.Zysk netto za 2014 rok wyniósł 1 031 mln euro.
Pomimo utrzymania wysokich wydatków inwestycyjnych w 2014 roku oraz zrealizowanych przejęć, Grupa Michelin osiągnęła wolne przepływy pieniężne na poziomie 722 mln euro.
Na dzień 31 grudnia 2014 roku, wskaźnik zadłużenia netto do kapitałów własnych wynosił 7% przy długu netto na poziomie 707 mln euro. Na koniec poprzedniego roku wskaźnik wynosił 2%, a dług 142 mln euro.
Opony do samochodów osobowych i dostawczych
Sprzedaż netto w segmencie opon do samochodów osobowych oraz dystrybucji wyniosła 10 498 mln euro (po uwzględnieniu negatywnego wpływu wahań kursów walutowych na poziomie 1,3%) w porównaniu do 10 693 mln euro w 2013. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych wyniósł 1 101 mln euro (stanowiąc 10,5% sprzedaży netto) w porównaniu do 1 086 mln euro (10,2%) w roku 2013.
Opony do samochodów ciężarowych
Sprzedaż netto w segmencie opon ciężarowych i dystrybucji wyniosła 6 082 mln euro w porównaniu do 6 425 mln euro w 2013. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych wyniósł 495 mln euro, stanowiąc 8,1% sprzedaży netto, w porównaniu do 503 mln euro oraz 7,8% rok wcześniej.
Opny do samochodów specjalistycznych
Sprzedaż netto w segmencie opon specjalistycznych wyniosła 2 973 mln euro w porównaniu do 3 129 mln euro w 2013.