IBCS Poland dla DB Schenker Logistics

IBCS Poland dla DB Schenker Logistics

IBCS Poland, integrator systemów informatycznych, realizujący projekty informatyczne zapewniające poprawę skuteczności procesów logistycznych, magazynowych i sprzedaży, dostarczył 2000 terminali mobilnych Motorola dla operatora logistycznego - DB Schenker Logistics.

Urządzenia znalazły zastosowanie w obsłudze przesyłek drobnicowych. Wdrożenie zapewniło firmie wzrost efektywności procesów, eliminację marnotrawstw i redukcję błędów.

 

Wdrożenie podzielono na dwa etapy. Pierwszy polegał na dostarczeniu urządzeń – terminali, akcesoriów oraz kontraktów serwisowych. Drugi to właściwa instalacja oprogramowania operacyjnego oraz użytkowego, a także konfiguracja i parametryzacja sprzętu pod kątem istniejącego w firmie oprogramowania.

 

– Kolejny element całej operacji, czyli dystrybucja sprzętu w całym kraju i szkolenie użytkowników zostało przeprowadzone przez DB Schenker Logistics. Proces implementacji przebiegał sprawnie i zgodnie z harmonogramem, dzięki czemu system zaczął funkcjonować bardzo szybko – mówi Maciej Rafałowski, dyrektor sprzedaży, IBCS Poland.

 

Dwa tysiące kierowców DB Schenker Logistics zostało wyposażonych w terminale mobilne Motorola MC-95, dzięki czemu wprowadzono nowy standard obsługi przesyłek drobnicowych.

 

Wdrożenie usprawniło pracę kierowców, a także proces obsługi przesyłek drobnicowych. Terminale automatycznie tworzą wykazy ładunkowe, gromadzą informacje dotyczące dyspozycji. Kierowcy mają dostęp do danych o wszystkich przesyłkach i sami mogą planować kolejność realizacji zleceń. Urządzenie przypomina także o usługach dodatkowych związanych np. z doręczeniem paczki o określonej godzinie, czy odebraniu dokumentów.

 

– W obecnej sytuacji rynkowej dostarczenie informacji klientom w czasie rzeczywistym jest kluczowe, wspiera budowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Dzięki wdrożeniu nasi klienci mogą szybciej podejmować decyzje biznesowe. Mogą przyśpieszać proces fakturowania i szybciej reagować na potrzeby swoich klientów – mówi Robert Michalik, szef Zespołu Rozwoju Produktu Land, DB Schenker Logistics.

 

Ograniczenie dokumentacji papierowej i zautomatyzowany proces obsługi dostaw zapewnia większą kompletność i wiarygodność danych. To mniej błędów, większe uporządkowanie prowadzonych czynności i bardziej wydajna praca. Urządzenia mobilne pozwalają na przepływ danych w czasie rzeczywistym, przyspieszając obieg informacji. DB Schenker Logistics może dzięki temu poprawiać swoją efektywność i jakość usług, co przekłada się na wzrost satysfakcji klientów.

Poleć ten artykuł:

Polecamy