Produkcja i inwestycje w branży oponiarskiej
Pomimo tego, że ubiegły rok nie przyniósł wyjątkowego ożywienia w branży oponiarskiej, wykazał jednak rosnącą stabilność. Wzrosła produkcja opon, firmy zdecydowały się również na spore inwestycje.
Fabryki należące do firm członkowskich Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego w Polsce wyprodukowały ponad 35,6 mln opon w 2014 roku, co dało 134 tysięcy sztuk produkcji dziennie. Jest to wynik większy o 2,9 mln w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Produkcja opon to bardzo ważny element całego przemysłu motoryzacyjnego w Polsce. Od 1995 roku inwestycje przekroczyły 7,7 mld zł. Tylko w 2014 roku zainwestowano ponad 526 mln zł.
– Liczba pojazdów w naszym kraju ciągle rośnie, a produkowane opony są przeznaczane w dużej mierze na eksport. Dobre wyniki sprzedaży firm członkowskich bardzo nas cieszą – mówi Piotr Sarnecki.
Pierwsza połowa 2014 roku to wzrost sprzedaży ogumienia letniego w Polsce i wyraźny spadek ilości sprzedanych opon zimowych, co wpłynęło na ogólny bilans sprzedaży na krajowym rynku. Była ona mniejsza niż w latach ubiegłych. Łagodna zima oraz niska świadomość kierowców dotycząca bezpieczeństwa, wynikającego ze zmiany opon na zimowe przy temperaturach poniżej 7oC, to zdaniem dyrektora generalnego Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego Piotra Sarneckiego główne przyczyny takiego wyniku.