Tri Ring modernizuje Fabrykę Łożysk Tocznych w Kraśniku
130 mln zł zamierza zainwestować do przyszłego roku chiński koncern Tri Ring, który w 2013 roku kupił blisko 90 proc. udziałów w Fabryce Łożysk Tocznych z Kraśnika. Nakłady mają być przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe oraz powiększenie sieci sprzedaży.
Chińczycy chcą być wiodącym producentem podzespołów samochodowych na świecie, dlatego także w Polsce poszukują partnera do kolejnej inwestycji.
– Cały czas inwestujemy w Kraśniku – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Weiren Zhao, dyrektor generalny w spółce Tri Ring International. – Od momentu przejęcia do 2016 roku mamy zaplanowany ciąg inwestycji o wartości ponad 130 mln zł.
Tri Ring Group Corporation został większościowym udziałowcem w Fabryce Łożysk Tocznych z Kraśnika pod koniec maja 2013 roku. Chińczycy kupili wtedy od Agencji Rozwoju Przemysłu blisko 90 proc. udziałów w zakładzie. Obecnie, jak twierdzi dyrektor Weiren Zhao, koncern skupia się na inwestycjach w postęp technologiczny, bo niektóre maszyny znajdujące się na wyposażeniu fabryki są już bardzo stare. Do zakładu trafiają też nowoczesne technologie, które mają podnieść jakość produktów, a sieć sprzedaży jest rozszerzana, głównie za pośrednictwem innych oddziałów grupy.
– Baza w Polsce to pierwsze tego rodzaju zagraniczne przedsięwzięcie, ale w tej chwili zainwestujemy również w Stanach Zjednoczonych – informuje dyrektor Weiren Zhao. – Mamy także oddziały w Niemczech, Austrii oraz Indiach. Bardzo dobrze pracujemy również z różnymi fabrykami z branży automotive. W dalszym ciągu będziemy inwestować. Naszym długoterminowym celem jest wejście z zakładami, takimi jak Fabryka Łożysk Tocznych, do pierwszej dziesiątki producentów łożysk na świecie.
Zdaniem dyrektora generalnego Tri Ring International nakłady na fabrykę w Kraśniku należą do największych inwestycji grupy na świecie.
– Teraz chodzi o to, żeby ta maszyna jeszcze lepiej pracowała, motywowała, aby siła produkcyjna dawała nam jeszcze poważniejszą pozycję na tle wszystkich konkurentów – wskazuje dyrektor Weiren Zhao. – Wyroby Kraśnika, według mojej wiedzy, są bardzo dobre. Musimy tylko popracować nad podniesieniem jakości, tak aby wszyscy producenci samochodów, maszyn przemysłowych czy innych urządzeń mieli do nas jeszcze więcej zaufania, a nasze produkty były bardziej konkurencyjne na światowym rynku.
Tri Ring nie zamierza jednak kończyć swojej aktywności inwestycyjnej w Polsce na fabryce z Kraśnika. – Szukamy nowych możliwości – zapewnia dyrektor. – W tej chwili, oczywiście, skupiamy się na produkcji ściśle w branży automotive. Nie mogę powiedzieć, że już mamy konkretny cel, ale cały czas go poszukujemy.
Tri Ring Group Corporation jest jedną z największych chińskich firm z branży okołosamochodowej i maszynowej. Fabryka Łożysk Tocznych powstała w 1938 r. jako zakład wytwarzający amunicję. Produkcję łożysk tocznych rozpoczęto w niej dziesięć lat później.